Hoe zet je social media marketing in om meer leads naar je website te krijgen?

=> Word vandaag nog beter in social media marketing voor nog betere SEO !

Via social media marketing meer verkeer naar je website: Hoe?

Maak social media marketing een deel van je core business

Steek er voldoende tijd in (elke dag minstens een uur en indien mogelijk meer)

Lees onderstaand artikel en volg ook de links in dit artikel naar aanvullende artikels.

Hieronder vind je een heleboel GRATIS tips op vlak van social & online marketing die ik zelf gebruik om meer bezoekers naar mijn website te trekken en potentiële klanten te bereiken.

Met al deze GRATIS info te lezen, zal je over heel wat praktisch advies en nuttige tips beschikken om zelf de online marketing van je eigen bedrijf in gang te zetten en te onderhouden!

Je vindt in dit artikel ook links naar TIPS en ADVIES specifiek voor Facebook-marketing, Twitter-marketing, Pinterest-marketing en het gebruik van Google Mijn Bedrijf voor startende ondernemers.

social media jasseo.png

Tips social media marketing die ik zelf ook elke dag gebruik:

=> Heb je een eigen zaak, een website en wil je nieuwe toekomstige klanten bereiken via online marketing om te stijgen in Google? Maak dan zoveel mogelijk social accounts aan.

Via al deze wegen bereik je verschillende mensen. Ook: Hoe meer mensen naar jouw website linken, hoe hoger je website zal stijgen in Google. Dit is een onderdeel van off-page SEO.

=> Gebruik de verschillende sociale media om je producten of artikels te delen. Pas je boodschap wel aan aan het kanaal: Wees bijvoorbeeld formeler op LinkedIn, jovialer op Facebook (spreek mensen aan zoals je je vrienden aanspreekt) en op Twitter moet je dan weer kort, duidelijk en overtuigend zijn (en vergeet geen link naar je website).

=> Belangrijk: Steek zoveel mogelijk tijd in je social media marketing. Dit is immers een manier om snel en GRATIS heel veel mensen/potentiële klanten te bereiken. Maak er gebruik van, want anders leert men jou en jouw zaak niet kennen!

Plan dit dus echt in: Plan bv. een uur per dag in om berichten te delen, te reageren op comments en volgers te krijgen.

online marketing jasseo

Overzicht online marketing via sociale media

Facebook: Maak een Facebook-pagina aan voor je bedrijf en deel je content. Het is ook OK om via je persoonlijke account berichten te delen over je bedrijf, zolang je privésfeer er maar niet geërgerd door geraakt. Laat mensen REVIEWS op je bedrijfspagina posten.

Ontdek hier meer over Facebook-marketing

Twitter: Maak een Twitter-account aan en deel ook via deze weg je projecten of nieuws. Hoe meer mensen je bereikt, hoe beter. In Twitter zal je kort en bondig moeten zijn, in 1 zin mensen moeten overtuigen om door te klikken.

Ontdek hier meer over Twitter-marketing

Pinterest: Maak een Pinterest-account aan en gebruik Pinterest eveneens om je berichten te delen. Pinterest is een goed media om mooie foto’s te tonen van bijvoorbeeld de producten die je gebruikt. Tekst moet ook kort zijn en enkel als korte uitleg over de afbeelding, of info over prijzen, heel kort en informatief dus.

Ontdek hier meer over Pinterest-marketing

Google + en Google Mijn Bedrijf: Google + is eigenlijk een sociaal netwerk met persoonlijke accounts (een beetje zoals Facebook) dat niet echt immens populair is bij de meeste mensen. Google Mijn Bedrijf is eigenlijk een sociaal netwerk voor bedrijven dat wél populair is bij ondernemers.

Meer nog: als bedrijf is het zelfs belangrijk om een Google Mijn Bedrijf account te hebben!

Ontdek hier (binnenkort) meer over Google Mijn Bedrijf

YOUTUBE: Maak een account aan, maak een filmpje, beschrijf het filmpje met goede SEO (weer zoekwoorden die op jou betrekking hebben) en zet de advertentie functie aan. Dit gaat via je Google AdSense-account (maak dat dus ook aan).

Hier verdien je ook geld per ‘zoveel keer’ dat het filmpje wordt bekeken.

Maak bijvoorbeeld een filmpje van tijdens de werkzaamheden, en zet dit op je site. Mensen kijken graag filmpjes, en zo leren ze je beter kennen dan op foto of aan de telefoon. De stap om contact op te nemen, wordt kleiner, want je bent ‘minder onbekend’ eens ze je gezien en gehoord hebben op het filmpje.

Via YouTube kan je een enorme doelgroep bereiken!

Meer TIPS voor social media marketing :

social media marketing jasseo

Geef geregeld comments in discussies met veel volgers. Zo kom je ook op de radar van mensen. Doe dit slim, met iets dat de aandacht trekt, zodat mensen nieuwsgierig worden naar wie je bent en je gaan opzoeken online.

Probeer steeds zoveel mogelijk e-mailadressen te verzamelen (=leads). Deze kan je later bereiken met bijvoorbeeld een mailing. Geef bijvoorbeeld zaken weg in ruil voor een e-mailadres.

Mettertijd kan dat e-mailadres je iets gaan opbrengen als die persoon iets koop bij jou.

Zet een zoekfunctie op je site: Hieruit kan je afleiden waar mensen naar op zoek zijn op je site. Je krijgt de zoekopdrachten letterlijk te zien en deze kan je verwerken in de teksten op de verschillende pagina’s waar ze bij horen.

Dit geeft dus ideeën voor hoe je de verschillende pagina’s kan verrijken met nuttige content waar mensen naar op zoek zijn.

=> Deze zoekopdrachten kan je toevoegen in de teksten en zo bied je een antwoord op vragen van bezoekers. Dit geeft eventueel ook ideeën voor nieuwe pagina’s of diensten.

Maak een gratis Google Analytics-account aan en monitor zo de zoekopdrachten op jouw site (dat kan enkel via Google Analytics). Dit levert dus inspiratie voor nieuwe content.

Vraag eventueel aan je websitebouwer of hij de code die Google Analytics je zal geven, implementeert in de <head> – gedeeltes van elke pagina die moet worden gemonitord. 

BLOGGEN: Blog geregeld op je eigen site en deel deze artikels via social media. Doe ook aan GASTBLOGGEN op andere websites (zo leren mensen daar je ook kennen) en vraag gastschrijvers voor je eigen blog (zij zullen hun content ook delen en zo wordt ook je site gedeeld naar andere mensen toe).

Weet je niet goed waarover bloggen? Je kan bijvoorbeeld 4 soorten content bloggen:

Interne content (Projecten, ervaringen, anekdotes, …)

Externe content: Content van ander mensen retweeten of delen op FaceBook of op Google+. Of zelfs een blogpost waarbij je verwijst naar de originele content (niet zomaar kopiëren dus)

Leuke quotes of uitspraken die met je vakgebied te maken hebben: Worden vaak gedeeld, dit is goed voor je SEO. Je vindt er een heleboel op freequotes.com.

Promoties/acties

Wil je net zoals ik ook een steengoede, betaalbare, volledig online cursus Twitter voor bedrijven of online cursus Facebook voor bedrijven volgen, die je levenslang en op elk moment als handleiding kan gebruiken voor je social of online marketing?

Volg dan bovenstaande links naar alle online marketing-cursussen die ik ook zelf volgde en waardoor ik nu weet hoe je een website bovenaan in Google krijgt!

Heb je vragen?
Of kan ik jou ergens mee helpen?
Contacteer me dan gerust