SEO-TEKSTEN LATEN SCHRIJVEN? VRAAG ZE HIER SNEL EN EENVOUDIG AAN VIA ONS HANDIG BESTELFORMULIER

seo teksten laten schrijven

INHOUD VAN DEZE RUBRIEK OVER SEO-TEKSTEN :

  1. SEO-teksten laten schrijven handig AANVRAAGFORMULIER
  2. Wat zijn seo-teksten en hoe begin je eraan : 9 SEO-copywriters uit België en Nederland geven hun geheimen prijs
  3. SEO-teksten voorbeelden van Jasseo.be
  4. Meer info over copywriter en ook seo-copywriter Jasper Verelst

1. SEO-TEKSTEN AANVRAAGFORMULIER / BESTELFORMULIER :

DOEL : SEO-teksten laten schrijven of bestaande teksten laten seo optimaliseren

De focus van deze teksten ligt op volledige keyword-optimalisatie inclusief meta-gegevens

1 Hoofdkeyword per tekst :

BONUS 1 : Per aangevraagd hoofdkeyword verwerken we twee EXTRA relevante keywords in de tekst
BONUS 2 : Per aangevraagd hoofdkeyword verwerken we ook nog eens twee EXTRA LSI – KEYWORDS in de tekst

Kies zelf of je meteen betaalt of later betaalt

Prijs = 0.39 EUR per woord ( een seo-geoptimaliseerde tekst van 300 woorden kost bijvoorbeeld 141 EUR inclusief BTW )

SEO-TEKSTEN LATEN SCHRIJVEN DOOR JASSEO.BE? VUL HIERONDER ONS HANDIGE AANVRAAGFORMULIER IN

 

SEO-TEKSTEN TIPS : WAT ZIJN GOEDE SEO-TEKSTEN EN WAAR MOET JE ALLEMAAL REKENING MEE HOUDEN BIJ SEO SCHRIJVEN ?

2. SEO-COPYWRITING TIPS VAN 9 ERVAREN SEO-COPYWRITERS UIT BELGIË EN NEDERLAND !

wat is seo-copywriting

In dit artikel omtrent seo-copywriting vind je een heleboel gratis TIPS van 9 ervaren seo-copywriters uit België en Nederland voor seo-teksten schrijven.

Zoals:

Wat zijn seo teksten en hoe schrijf je een seo tekst?
Wat is seo schrijven en hoe begin je eraan?
Wat is de seo-teksten betekenis?
Waarom seo-teksten laten schrijven?
Wat is zoal een seo-teksten tarief voor een freelance seo tekstschrijver?

En veel meer natuurlijk !

Eerst nog snel even het antwoord van SEO bureau Jasseo op de vraag:

Wat zijn SEO-teksten?

=> SEO-teksten zijn webteksten die geschreven zijn voor zowel zoekmachines (Google) als website bezoekers.

Wat is SEO-teksten schrijven?

Een goede SEO-tekst is geschreven rond een bepaald zoekwoord (keyword) of een bepaalde zoekvraag.

Je hebt zowel short-tail-keywords als long-tail-keywords. Een uitgekiende zoekwoordstrategie plus een uitstekende (logische) website architectuur zijn cruciaal om te kunnen ranken in Google op vooropgestelde keywords.

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization), maar de bezoeker dient altijd op de eerste plaats te komen. Goede SEO-teksten focussen niet enkel op goede vindbaarheid in zoekmachines, maar zijn ook commercieel en overtuigend voor de lezers. Pas wanneer een stuk content interessant, relevant en waardevol is zijn het de zoekwoorden die je helpen te werken aan de vindbaarheid op die specifieke termen.

 

EN DAN NU :

Levensnoodzakelijke TIPS van 9 PRO’s uit België en Nederland voor sterke seo-teksten !

Ervaren seo-copywriters beantwoorden in dit blogpost vaak en minder vaak gestelde vragen over seo-teksten geschreven om te scoren in Google

seo-teksten laten schrijven

1. Charlotte Backx, seo-tekstschrijver bij tekstbureau ‘Door Lotje Getikt

=> Vraag A: “Kun jij garanderen dat mijn website op de eerste positie verschijnt in de zoekmachines als we door jou seo-teksten laten schrijven?”

=> Antwoord Charlotte: “Wanneer de SEO-tekstschrijver hier ‘ja’ op antwoordt, weet je zeker dat het fout zit. Geen enkel persoon kan garanderen dat je op de eerste plek in zoekmachines zoals Google verschijnt. Al zijn je seo-webteksten nog zo goed!

Alleen Google, Bing en Yahoo hebben invloed op de positie van jouw website en er is niemand die zo’n innige band met deze grote organisaties heeft om dit te beïnvloeden.”

=> Vraag B: “Eenmalig nieuwe seo-teksten laten schrijven en we zijn SEO-proof toch?”

=> Antwoord Charlotte: “Wie denkt dat enkele (nieuwe) webteksten of een compleet nieuwe website met kersverse content al het gewenste resultaat oplevert, heeft het ook mis.

Afhankelijk van de branche waar je in werkt en het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden (short tail of long tail), duurt het soms wel maanden voordat je überhaupt een stijging ziet ten opzichte van de huidige plek.

Dat is logisch, want hoe meer zoekwoorden jij verwerkt in je webteksten, hoe vaker deze gevonden wordt op Google.”

2. Patrick Wessels, seo-tekstschrijver bij ‘WesselsTeksten

=> Vraag A: “Gebruikt Google de data van Google Analytics om een website en zijn seo-teksten te ranken?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een simpele vraag waar een simpel antwoord op past: ‘NEEN’, Google maakt geen gebruik van data uit Google Analytics om de ranking van websites op te stellen.

Regelmatig beschrijven experts en andere online specialisten bijvoorbeeld de lengte van bezoeken op je website, het aantal unieke bezoekers en de bounce-rate als belangrijke factoren die je vindbaarheid kunnen beïnvloeden.”

(lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag B: “Naast geoptimaliseerde SEO-teksten laten schrijven, welke technische factoren kan je nog toepassen voor zoekmachine-optimalisatie?”

=> Antwoord Patrick: “Google hanteert een complex algoritme om de ranking van webteksten en specifieke pagina’s te bepalen. Content, het linkprofiel en de techniek van een website spelen belangrijke rollen, op basis van tal van belangrijke factoren.

Welke technische factoren zijn van invloed op de zoekmachine-optimalisatie?

Deze factoren zul je moeten optimaliseren om maximaal effectief in te kunnen zetten:

Gebruik van HTTPS, Snelheid van de website, Mobielvriendelijke website, sitemap voor SEO-teksten.”

(Lees HIER verder)

=> Vraag C: “Na hoeveel weken mag je resultaat verwachten van seo-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Zoekmachine-optimalisatie biedt geen enkele garantie, het is onmogelijk posities binnen de zoekresultaten te garanderen. Immers, je hebt te maken met een dynamisch speelveld waarbij ook de concurrentie niet stil staat.

Toch is het voor velen een wens om in ieder geval in te schatten op welke termijn ze resultaat kunnen verwachten van hun SEO-teksten.

Hoe snel betaalt een SEO-tekstschrijver zichzelf terug? Gemiddeld genomen duurt dat 7 – 18 weken, afhankelijk van de snelheid waarmee je werkt en de keuzes die je maakt.”

(Ontdek hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag D: “Welke invloed hebben sociale media op de vindbaarheid van SEO-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een vraag die ik regelmatig krijg. Logischerwijs zou Google de activiteiten op sociale media goed in de gaten moeten houden. Het aantal likes, mentions of retweets kan namelijk goed aangeven of een bepaalde seo-webtekst van goede kwaliteit is.

Google wil immers de websites met de hoogste kwaliteit content bovenaan de zoekresultaten vertonen, waardoor de sociale media een interessante bron van informatie zouden vormen.

Google sloot medio 2015 een deal met Twitter. De zoekmachine sprak met het sociale kanaal af dat tweets in het vervolg onderdeel uit gaan maken van de zoekresultaten, zodat het mogelijk is om nog sneller te meest actuele informatie op te zoeken.

In België en Nederland komen we de tweets in de zoekresultaten (nog) niet tegen, maar in Amerika is dat al wel het geval.”

(Lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

3. Emiel Van Dongen, tekstschrijver voor ‘De Zoekmachinemeesters

=> Vraag A: “Is SEO niet een achterhaalde strategie uit een al ver verleden?”

=> Antwoord Emiel: “Allerminst! Mensen gebruiken zoekmachines juist meer en meer om bedrijven te vinden.

Bovendien worden ze meer internet savvy en klikken ze niet meer op alles dat ze tegenkomen.

Oftewel: advertenties en gesponsorde content werken dus steeds minder goed, terwijl organische zoekresultaten juist aan belang winnen.

Is je content SEO-proof, dan kunnen mensen je vinden. Is je content ook kwalitatief hoogstaand, dan overtuig je mensen van je kwaliteiten en zullen ze uiteindelijk contact met je opnemen.

Met seo-webteksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, vergroot je dus je vindbaarheid én je conversie.”

=> Vraag B: “Werkt zoekmachine-optimalisatie voor alle branches?”

=> Antwoord Emiel: “Bijna. In kleine dorpen en enkele sectoren geldt heel erg ‘ons kent ons’ voor het inhuren van bedrijven. Dan is het minder belangrijk om je SEO goed op orde te hebben.

Verder zijn er nog bedrijven die zeer specialistisch werk leveren.

Neem bijvoorbeeld het bedrijf Aerospace Propulsion Products, dat systemen maakt om ruimteraketten te starten. Zij hebben niet eens een website nodig, aangezien ze zo ongeveer alleen voor de ESA en NASA kunnen werken.

De ruimtevaartingenieurs aldaar weten wel dat dit bedrijf bestaat en wat ze kunnen. SEO-teksten laten schrijven is voor hen dus geen must.

In alle andere gevallen werkt SEO. Goede online vindbaarheid is van enorm belang.

Mensen kiezen vaak via internet een bedrijf uit. En als ze al een bedrijf hebben uitgekozen, checken ze vaak nog even de online presentatie van een onderneming.

Heb je je digitale visitekaartje niet op orde? Jammer, dan vertrouwen mensen je niet meer en gaan ze door naar je concurrent.

Zelf blog ik met mijn bedrijf ‘De Zoekmachinemeesters’ voor advocaten. Bij het zoeken van een advocaat is vertrouwen extreem belangrijk, dus moet online alles tiptop in orde zijn.

Wat geldt voor een advocaat, geldt evenzeer voor een ziekenhuis of de loodgieter bij jou om de hoek. Knappen mensen af op je site, dan ben je ze voorgoed kwijt.”

4. Marcel Plaatsman, copywriter bij ‘Shopcommerce BV

=> Vraag A: “Is correct taalgebruik in de seo-teksten noodzakelijk voor een goede vindbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Google laat geen schoolmeesters los op de seo-webteksten die worden geïndexeerd. Je zou dus denken dat taalgebruik niet uitmaakt, fouten worden niet afgestraft, in elk geval niet direct.

Toch heeft taalgebruik, dat heeft Google zelf ook vastgesteld, invloed op de ranking!

Dit zal het gevolg zijn van het gedrag van bezoekers: Een seo-webtekst waar veel taalfouten in staan, komt minder betrouwbaar over, dus gaan bezoekers daar sneller vandaan.

Correct taalgebruik is dus wel degelijk belangrijk!

Tegelijk kun je ‘correct’ dan wel iets rekkelijker opvatten dan een schoolmeester zou doen.

Een Beetje spelen met taal, hier en daar wat buiten de lijntjes kleuren met een knipoog, is geen enkel probleem.

Bezoekers waarderen dat juist.”

=> Vraag B: “Waarom nog seo-teksten laten schrijven in het Nederlands? Engels is toch een taal met veel meer bereikbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Het komt nog wel voor dat ondernemers denken dat ze aan een website in het Engels genoeg hebben.

Inderdaad spreken meer mensen Engels en ook Nederlandstaligen kunnen in de regel prima uit de voeten met een website die in het Engels is. Alleen: die Nederlandstaligen googelen nog altijd wel in het Nederlands.

Als je zichtbaar wilt zijn voor Nederlandse en Vlaamse Google-gebruikers, zorg dan dat je website (ook) in het Nederlands is, alleen dan word je gevonden!

Met Nederlandse seo-webteksten laat je ook zien dat Nederlandstalige bezoekers belangrijk voor je zijn.”

5. Anne Malsy-Mink, seo-tekstschrijver bij ‘Contentgarden

=> Vraag: “Wat is je werkwijze voor SEO-teksten?”

=> Antwoord Anne Malsy-Mink: “Regelmatig krijg ik als schrijver de vraag: We willen graag door jou seo-teksten laten schrijven, maar wat is eigenlijk je werkwijze als SEO- schrijver?

Zoekmachine-optimalisatie, dat blijft een abstract begrip. Een goede vraag dus: optimaliseren van teksten voor zoekresultaten, hoe doe je dat?

Hoe ziet dat er concreet uit?

Ik vertel dan altijd dat ik een checklist hanteer. Een checklist met een aantal usual suspects.

Zoals  keywords op de juiste plek / shorttail + longtail / semantisch.

Maar ook voldoende en onderstreepte links (intern plus extern), elke pagina een landingspagina en handige microcontent / alt-tekst.

Ook vraag ik altijd door waarom klanten jou moeten hebben en niet een ander.

Reken maar op extra inspiratie voor keywords en seo-copywriting.

Daarna trek ik de boel iets breder: Welke social media werken goed voor deze klant?

Hoe kunnen we zoveel mogelijk kwalitatieve, unique content genereren?

Google just loves content, content en nog meer content.

Zelfs longreads mogen weer – mits van goede kwaliteit.

Filmpjes, infographics, FB challenges, alles wat je lezers leuk vinden, vindt Google daardoor ook tof.

Sinds 2 maanden check ik daarnaast of webshops een SSL- certificaat hebben.

Google wordt heel blij van zo’n certificaat want het geeft aan dat je een veilige website hanteert.

SEO kent zoveel kanten en vooral kansen.

De kneep zit ‘m niet alleen in de keywords.

Ook copywriting waarmee je de lezer raakt, inspireert of – very Cialdini – een onbewust probleem aanstipt, helpt voor een hogere ranking.

Of wat meer technische foefjes, zoals een goede sitemap of een grappige 404-pagina.

De sleutel tot optimalisatie blijft echter de positieve beleving van de lezer.

Vinden je bezoekers je seo-webteksten leuk en waardevol?

Dan beloont Google je graag met een hogere ranking!”

6. Kristel Houtappels, seo-tekstschrijver bij Kristel Houtappels teksten

=> Vraag A: “Is het een goed idee om backlinks naar mijn website te kopen?”

=> Antwoord Kristel: “Kwalitatieve backlinks naar je website zijn waardevol. Hierin ligt eigenlijk al het antwoord op deze vraag:

Het is NIET aan te raden te kiezen voor betaalde backlinks.

De diensten waarbij je backlinks kunt kopen leveren je BIJNA NOOIT waardevolle links op.

Gevolg?

Google herkent dit, waardoor je na een korte piek genadeloos onderuit gaat en uiteindelijk misschien wel  helemaal uit de zoekresultaten zult verdwijnen.

En het kost té veel moeite en tijd om dit weer te herstellen.

Niet doen dus!”

=> Vraag B: “Wat is beter: Nieuwe seo-teksten laten schrijven of bestaande webteksten ‘pimpen’?”

=> Antwoord Kristel: “Heb je een blog, dan denk je waarschijnlijk dat je eindeloos met nieuwe seo-webteksten op de proppen moet komen om je publiek te blijven boeien.

Maar waarom zou je al je tijd steken in nieuwe seo-teksten, terwijl je misschien al een goudmijn aan waardevolle informatie tot je beschikking hebt?

Veel content raakt nooit ‘over datum’ en zal altijd waardevol en relevant blijven.

Het is een kleine moeite om bestaande webteksten te pimpen, je zult zien dat je ranking in no-time verbetert.

Hoe?

Herschrijf de webteksten, maak ze scanbaar

Verbeter de linkstructuur door meer (interne) links of bijvoorbeeld een inhoudsopgave toe te voegen

Verrijk je webteksten door middel van foto’s, video’s of infographics”

7. Hannelore Blomme, seo-tekstschrijver bij ‘Hannelore Blomme

=> Vraag A: “SEO-teksten laten schrijven voor lokale SEO: Waar moet je op letten? En hoe pas ik dit toe in mijn seo-teksten?”

=> Antwoord Hannelore: “Lokale SEO of lokale zoekmachine-optimalisatie is een zeer goed idee voor elke zelfstandige of KMO die mikt op klanten uit eigen streek.

Met andere woorden, voor elke zelfstandige van wie de klanten tot bij hem of haar komen en niet omgekeerd.

Succesvolle lokale website optimalisatie zorgt er namelijk voor dat mensen uit jouw buurt die op zoek zijn naar jouw product of dienst, jouw zaak bovenaan in de zoekresultaten zien.

Heb je dus een kapperszaak, dokterspraktijk, winkel of sportfaciliteit, dan is focus op goede of betere lokale vindbaarheid absoluut een must.

Om even het voorbeeld van een dokter te nemen: in heel het land hoog scoren op de term ‘huisarts’ is quasi onbegonnen werk, want er zijn honderden huisartsen in België.

Gelukkig weet Google doorgaans waar elke surfer zich bevindt, en daarom ziet wie ‘huisarts’ googelt bovenaan in de resultaten een kaartje met alleen maar huisartsen uit de buurt.

Het is dus zaak om op dat kaartje te verschijnen en in de lijst eronder zo hoog mogelijk te scoren.”

=> Vraag B: “Op welke manier verschilt lokale SEO van ‘gewone’ of ‘nationale’ SEO?”

=> Antwoord Hannelore: “Er zijn gelijkenissen in het algoritme van Google tussen de twee campagnes, maar ook verschillen.

Zo heb je voor lokale vindbaarheid in de eerste plaats een profiel op Google nodig, en daarop reviews van klanten (bij voorkeur veel en goede).

Links plaatsen van en naar andere websites is voor beide tactieken even belangrijk, maar wil je scoren op lokale vindbaarheid, link dan naar websites die zich richt op activiteiten of evenementen uit de buurt.

Verder zijn ‘citations‘ (vermeldingen van je bedrijfsgegevens op andere websites) belangrijker voor lokale zoekmachine-optimalisatie dan voor nationale zoekmachine-optimalisatie.”

8. Seo-copywriter Sjoukje Dijkstra

=> Vraag A: “Wordt zoekmachine-optimalisatie niet automatisch door WordPress geregeld?”

=> Antwoord Sjoukje: “Nee, dat is niet automatisch ingesteld.

Wel kun je jouw instellingen zo aanpassen dat je website zo hoog mogelijk rankt, maar je moet wel echt zelf gaan werken met tags, en de snippets goed invullen.

Zoals de meta-tekst, de url, en ook het keywoord. Ook moet je de tussenkopjes goed invullen. Dus werken met H2, H3, of H4.

Hierbij kan ik van dienst zijn, ook door bijvoorbeeld het opstellen van een hulpdocument (een gebruiksaanwijzing voor website-redacteuren en bloggers), waarmee iedereen – ook degenen die er minder verstand van hebben – rekening kan houden met de zoekmachine-optimalisatie. ”

=> Vraag B: “Welke seo-tools gebruik je vaak?”

=> Antwoord Sjoukje: “Ik maak nog het meeste gebruik van Google Analytics. Daarnaast ook wel van Semrush.

Mocht dat van toepassing zijn, dan kan ik ook met veel content management systemen (en tools) uit de voeten. ”

=> Vraag C: “Op welke manier ga je tewerk?”

=> Antwoord Sjoukje: “Brainstormen (i.s.m. de klant) op zoekwoorden en die door Google Analytics halen.

De beste en meest relevante zoektermen zet ik in een lijst, en zal ik toepassen in seo-webteksten die ik schrijf.

Wel op zo’n manier dat je niet merkt dat het om een geoptimaliseerde webtekst gaat.”

9. Marensa Van Oosten, seo-tekstschrijver bij ‘D-Write One

=> Vraag A: “Is een SEO-tekst niet gewoon een tekst waarin één keyword gewoon vaak herhaald wordt?”

=> Antwoord Marensa: “Was het maar zo simpel!

Natuurlijk staat er een zoekterm centraal in een SEO-tekst, maar het is niet de bedoeling om deze specifieke term gewoon maar wat door een tekststuk heen te ‘strooien’.

In een goede SEO-tekst wordt op de eerste plaats gebruik gemaakt van een centraal keyword, ook wel het hoofdkeyword, en deze wordt aangevuld met zoektermen die als het ware ondersteunend zijn.

Vervolgens wordt er nog gebruik gemaakt van een wisseling tussen enkelvoud en meervoud wanneer dit van toepassing is en, indien mogelijk, worden er synoniemen gebruikt.”

=> Vraag B: “Ik wil seo-teksten laten schrijven en de zoekterm ‘auto verkopen’ gebruiken. Kan dat?”

=> Antwoord Marensa: “Natuurlijk kan dat!

Er wordt heel veel gezocht naar manieren om een auto te verkopen, dus het is niet vreemd dat deze zoekterm als eerste in de gedachten schiet.

Daar wil iedere autoverkoper wel op gevonden worden.

Verstandig is het helaas niet om voor deze zoekterm te kiezen.

De concurrentie is ontzettend hoog en het is gewoonweg onmogelijk om met deze zoekterm in een SEO-tekst een toppositie in de zoekmachines te realiseren.

Beter is het om in dit geval gebruik te maken van modifiers die de term verlengen en direct meer kansen bieden.

Sterke modifiers zijn onder meer: goedkoop, snel, informatie en checklist. Natuurlijk worden de modifiers gekozen die goed aansluiten bij de zoekterm.”

=> Vraag C: “Iedere SEO-tekst heeft minstens 10 interne links en nog werkt het niet. Hoe komt dit?”

=> Antwoord Marensa: “Interne links in een SEO-tekst zijn zeker aan te raden, maar voor SEO-teksten geldt ook altijd dat je het niet moet overdrijven.

SEO-teksten die voor 40% uit de zoekterm bestaan worden ook niet gevonden, eenvoudigweg omdat de tekst niet goed leesbaar meer is.

Daarnaast trapt Google ook allang niet meer in dit soort ‘grapjes’.

Een teveel aan interne links in een SEO-tekst heeft eigenlijk hetzelfde effect.

Natuurlijk kun je best 10 interne links plaatsen, maar dan moet de tekst wel meer dan 500 woorden bevatten.

Men schrijft vaak (te) korte SEO-teksten van slechts 250 woorden gemiddeld.

Het wordt te rommelig wanneer hier 10 links in worden geplaatst en dit gaat ten koste van de ranking.”

=> Vraag D: “Ik heb 10 producten van dezelfde producttekst voorzien en de kleur en grootte in de tekst aangepast. Krijg ik nu 10 nieuwe vermeldingen in Google?”

=> Antwoord Marensa: “Ik zie het zo vaak gebeuren..

Iemand verkoopt bijvoorbeeld stressballen in 10 verschillende kleuren. Iedere kleurvariant wordt gezien als een afzonderlijk product en krijgt ook een eigen productomschrijving.

Vervolgens wordt er één tekst geschreven en wordt bij alle kleurvarianten geplaatst. Heel verleidelijk natuurlijk, want enkel de kleur hoeft te worden aangepast en je hebt direct 10 goede teksten online staan.

Helaas gaat deze vlieger niet op, want Google houdt niet zo van duplicate content.

Kopieer dus nooit van een concurrerende website, maak geen gebruik van productomschrijvingen van de leverancier en plaats eigen (SEO-)teksten ook echt maar op één webpagina.

Duplicate content op de website kan ervoor zorgen dat de website helemaal uit de Google resultaten wordt verbannen en dat zou meer dan zonde zijn!”

SEO-teksten laten schrijven?
BESTEL JE SEO-TEKSTEN VIA ONS HANDIGE BESTELFORMULIER BOVENAAN DEZE PAGINA

BewarenBewaren

BewarenBewaren

3. SEO-TEKSTEN VOORBEELDEN GESCHREVEN DOOR JASSEO.BE ( Klik telkens op de afbeelding om de teksten geïmplementeerd te zien op de website )

ONDERSTAANDE KLANTEN HEBBEN DOOR JASSEO.BE SEO-TEKSTEN LATEN SCHRIJVEN :

seo-teksten voorbeeld socius advocaten

seo-teksten voorbeelden jasseo.be

seo-copywriting voor kinderdagverblijf De Knuffeltjes in Werchter - Proximedia.be - Jasper Verelst

seo-schrijven voorbeeld De Sjoks

seo-copywriting voor JNJ-Solutions in Peer - Proximedia.be - Jasper Verelst

seo-teksten voorbeeld Deurne

seo-copywriting Carrosserie Reyns in Verrebroek - Proximedia.be - Jasper Verelst

seo copywriting Adegem - schrijven voor bedrijven

OOK SEO-TEKSTEN LATEN SCHRIJVEN DOOR JASSEO? GEBRUIK ONS HANDIG AANVRAAGFORMULIER HELEMAAL BOVENAAN DEZE PAGINA !

4. ERVAREN SEO-COPYWRITER VOOR JOUW SEO-TEKSTEN

SEO-teksten laten schrijven door een ervaren SEO-copywriter?

Wil je meer weten over SEO-copywriting?

Of wil je gewoon op een snelle en eenvoudige manier SEO-teksten bestellen en laten schrijven ( klik link om naar ons handige bestelformulier te gaan )

Dan ben je bij Jasseo.be aan het juist adres !

In dit artikel kom onder meer je te weten :

Wat is en doet een SEO-copywriter?
Wat kan hij betekenen voor je website, webshop of zaak?
Meer info over Jasper Verelst, ex-journalist bij Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws en zaakvoerder van Jasseo.be

EXTRA : We schreven ook een artikel waarin we 9 professionele, ervaren seo-copywriters uit Belgïe en Nederland een antwoord lieten formuleren op de vraag : “Wat zijn goede seo-teksten”. Hun antwoorden daarop vind je onderaan op deze pagina )

wat is seo-copywriting

Zoek je een ervaren seo-copywriter voor een eenmalige opdracht, langdurige samenwerking of seo copywriter vacature?

Wil je graag professionele seo-teksten laten schrijven om je website, webwinkel of blog beter te doen ranken in de Google-zoekresultaten?

Dan ben je bij freelance seo copywriter Jasper Verelst uit Lier van Jasseo (vroeger Jasperverelst.be) aan het juiste webadres !

BESTEL HIER SNEL EEN EENVOUDIG JE SEO-TEKSTEN EN WEET METEEN HOEVEEL JE BETAALT

seo-copywriter Jasper Verelst in Lier - Jasseo.be
seo-copywriter Jasper Verelst

Wat is seo-copywriting?

SEO staat voor Search Engine Optimization en betekent letterlijk zoekmachine optimalisatie. Copywriting is eigenlijk niets anders dan het schrijven van teksten en vormt de de inhoud van je website. SEO + copywriting = webteksten die mensen én zoekmachines interessant vinden!

Wat is en doet een SEO-copywriter?

De SEO-copywriter schrijft dus aantrekkelijke, overtuigende, vaak commerciële webtekst gebaseerd op bepaalde zoekwoorden of keywords om een website of webwinkel goed of beter te doen ranken.

De seo-tekstschrijver schrijft teksten die zich focussen op 2 belangrijke zaken:

1 – Vindbaarheid in Google of andere zoekmachines

2 – Lezers overtuigen om na het lezen van de webtekst een bepaalde actie te ondernemen (zoals iets kopen, contact opnemen, …)

Jasseo.be

Jasseo.be doet aan seo-copywriting voor kleine en grotere klanten in uiteenlopende sectoren.

Intussen schreef ik als ervaren copywriter commerciële en doeltreffende seo-teksten voor meer dan 100 StartUps en KMO’s.

Copywriter Limburg

Over seo-copywriter Jasper Verelst van Jasseo.be

Ik studeerde af als journalist (2007) aan de Plantijn Hogeschool in Antwerpen en heb enkele jaren als redacteur en journalist voor de kranten Het Nieuwblad en Het Laatste Nieuws geschreven.

Nadien ben ik me gaan specialiseren in seo-copywriting alsook in seo-webdesign en seo-optimalisaties van bestaande websites die nog niet ranken in Google of andere zoekmachines.

copywriter Antwerpen

Waarom SEO-teksten laten schrijven?

SEO-teksten vertellen aan Google en andere zoekmachines waar je website over gaat.

Daardoor kan je Google je website beter begrijpen, beoordelen en bijgevolg ranken.

Een SEO-tekst kan je zien als een toegangsticket om te kunnen gaan ranken.

Zonder dit ‘ticket’ wordt het heel moeilijk om hoger te gaan scoren dan de concurrentie.

Google is slimmer geworden en alles verandert voortdurend. Teksten moeten tegenwoordig van hoge kwaliteit zijn als je topposities in Google wil verkrijgen. Content moet relevant zijn en goed leesbaar voor bezoekers. Anderzijds moet Google de inhoud die geschreven is op een bepaalde manier kunnen begrijpen. Als Google een pagina goed kan lezen en de content is relevant en kwalitatief, dan kan je beginnen concurreren met andere websites!

Wat zijn zoal kenmerken van goede seo-teksten?

Er is een keyword-onderzoek aan vooraf gegaan (op vlak van short tail en long tail)

Er is een website-architectuur vooropgesteld waarin de teksten gesorteerd worden

Alle teksten zijn uniek, er is geen sprake van duplicate content

De zoekwoorden worden verwerkt in de teksten en de meta’s

De SEO-teksten weten je website-bezoekers te overtuigen

Elementen van goede SEO teksten bevatten:

Kennis en focus op het juiste publiek

Een duidelijk doel van de tekst

Een bepaalde reactie die het uitlokt bij je publiek

Een strategie om de juiste reactie van je publiek te realiseren

Het (op een natuurlijke manier) gebruiken van zoekwoorden

=> Ontdek nog meer over SEO-teksten

Google beoordeling JasperVerelst.be, Lier, Antwerpen, seo-copywriter

Wat zijn seo-keywords of zoekwoorden?

Dat zijn woorden die mensen ingeven in een zoekmachine wanneer ze iets opzoeken of googelen.

Keywords kunnen uit 1 of meerdere woorden bestaan. De benaming blijft altijd keyword.

Bv. “zoekmachine-optimalisatie” of “wat is zoekmachine-optimalisatie” zijn zoekwoorden die mensen Googelen. Wanneer ze op zoek zijn naar de betekenis van zoekmachine-optimalisatie.

Het schrijven van de seo-teksten aan de hand van een goede zoekwoordstrategie is een goed en noodzakelijk begin.

Waarom?

Om mettertijd te kunnen scoren op meerdere keywords in zowel Google als andere zoekmachines.

Enkel met het gebruik van zoekwoorden in de meta’s en de teksten, zal Google begrijpen waar de website over gaat.

Het is belangrijk om jouw website op die eerste pagina te krijgen. Zodat mensen jouw website (link) zien staan en er op klikken.

Soms is dit echter niet haalbaar. Wanneer er bijvoorbeeld te veel concurrentie is die op dezelfde keywords wil scoren.

In dat geval zijn er bijkomstige off-page handelingen nodig, waarvan linkbuilding de belangrijkste is.

=> ontdek hier nog meer over seo-copywriting

seo-copywriting

Wat zijn Long Tail Zoekwoorden?

Door je te richten op langere, specifiekere zoekwoorden (long tail keywords) met minder concurrentie, zoals specifieke vragen, is het gemakkelijker om je website op een goede plaats te krijgen in Google.

Immers, goed scoren op algemene zoekwoorden (short tail keywords) met veel concurrentie, vraagt veel tijd, werk en bijgevolg ook budget.

Voorbeeld short tail keyword: ‘Zoekmachine-optimalisatie’

Voorbeeld long tail keyword: ‘Waarvoor is zoekmachine-optimalisatie nodig’

Al naargelang de niche, is het vaak bijna zelfs onmogelijk om via SEO alleen op de eerste pagina te staan.

Dat is vaak zo met populaire producten in webwinkels. SEA (Google AdWords, Google Shopping) zijn hier dan de meest voor de hand liggende oplossingen om toch getoond te worden in de Google-zoekresultaten.

SEA is echter geen core business van Jasseo, omdat wij erg geloven in de kracht van organische zoekresultaten (SEO).

Hier is de ROI (return on investment) immers veel hoger.

Goede seo-copywriting is ook schrijven met aandacht voor je bezoekers en conversie

Enerzijds vertellen zoekwoorden aan Google waar de website over gaat.

Anderzijds moeten webteksten ook een antwoord bieden op de zoekvraag van website-bezoekers, en zijn ze best ook nog eens aantrekkelijk geschreven.

Is dat het geval?

Dan zijn zowel Google als je bezoekers gelukkig, en daar is waar het om draait als je wil schrijven voor online en daarmee hoger in Google komen

Mensen lezen een webtekst anders dan dat ze een krant of magazine lezen. Hier moet je jouw online schrijfstijl op aanpassen:

Zijn je seo-teksten niet overzichtelijk of scanbaar?

Staan de belangrijkste woorden niet op de juiste plaatsen voor een goede, snelle leesbaarheid en on-page optimalisatie voor Google?

Spoort de titel niet aan tot verder lezen?

Dan zullen surfers misschien al snel afhaken en op zoek gaan naar een andere website.

Op die manier daal je in de achting van Google en nog erger, in de zoekresultaten!

Een ervaren seo-tekstschrijver schrijft dus zowel voor Google als voor zijn lezers!

Lees ook mijn blogs:

9 Ervaren seo-tekstschrijvers geven meer uitleg omtrent sterke seo-teksten

Zo scoor je met je SEO blogteksten beter in Google

Andere nuttige en waardevolle bronnen:

Zoekmachine-optimalisatie volgens Wikipedia
Interessante posts op Google+
(Wanneer) heeft u zoekmachine-optimalisatie nodig?
ultieme lijst van de 200 Google ranking-factors voor websites

SEO-teksten laten schrijven? Gebruik ons handig aanvraagformulier bovenaan deze pagina
BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewarenBewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren