ERVAREN SEO-COPYWRITER VOOR JOUW SEO-TEKSTEN

Zoek je een ervaren seo-copywriter voor een freelance seo-copywriting vacature?

Wil je graag professionele seo-teksten laten schrijven voor je website, webwinkel of blog?

Dan ben je bij Jasseo (vroeger Jasperverelst.be) aan het juiste webadres.

Ervaren SEO-copywriter

Jasseo doet aan seo-copywriting voor kleine en grotere klanten in uiteenlopende sectoren.

Intussen schreef ik als ervaren copywriter commerciële en doeltreffende teksten voor meer dan 100 StartUps en KMO’s, waaronder ook seo-teksten.

Copywriter Limburg

Hoe werd ik de gecertificeerde en ervaren seo-copywriter die ik nu ben?

Ik studeerde af als journalist (2007) aan de Plantijn Hogeschool in Antwerpen en heb enkele jaren als redacteur en journalist voor de kranten Het Nieuwblad en Het Laatste Nieuws geschreven.

Nadien ben ik me gaan specialiseren in copywriting, WordPress webdesign en ook seo-copywriting.

Wat is de betekenis van de term ‘SEO-copywriter’?

Een seo-copywriter of ook seo-tekstschrijver schrijft teksten die zich focussen op 2 belangrijke zaken:

1 – Vindbaarheid in Google of andere zoekmachines

2 – Lezers overtuigen om na het lezen van de webtekst een bepaalde actie te ondernemen (zoals iets kopen, contact opnemen, …)

copywriter Antwerpen

Waarom seo-teksten laten schrijven door een seo-copywriter?

SEO-teksten vertellen aan Google en andere zoekmachines waar je website over gaat.

Daardoor kan je Google je website beter begrijpen, beoordelen en bijgevolg ranken.

Een SEO-tekst kan je zien als een toegangsticket om te kunnen gaan ranken.

Zonder dit ‘ticket’ wordt het heel moeilijk om hoger te gaan scoren dan de concurrentie.

Wat zijn zoal kenmerken van goede seo-teksten?

Er is een keyword-onderzoek aan vooraf gegaan (op vlak van short tail en long tail)

Er is een website-architectuur vooropgesteld waarin de teksten gesorteerd worden

Alle teksten zijn uniek, er is geen sprake van duplicate content

De zoekwoorden worden verwerkt in de teksten en de meta’s

De SEO-teksten weten je website-bezoekers te overtuigen

=> Ontdek hier nog meer over SEO-teksten

Google beoordeling JasperVerelst.be, Lier, Antwerpen, seo-copywriter

Wat is seo-copywriting?

SEO-copywriting is dus het schrijven van een aantrekkelijke, overtuigende, vaak commerciële webtekst gebaseerd op zoekwoorden of keywords.

Wat zijn seo-keywords of zoekwoorden?

Dat zijn woorden die mensen ingeven in een zoekmachine wanneer ze iets opzoeken of googelen.

Keywords kunnen uit 1 of meerdere woorden bestaan. De benaming blijft altijd keyword.

Bv. “zoekmachine-optimalisatie” of “wat is zoekmachine-optimalisatie” zijn zoekwoorden die mensen Googelen. Wanneer ze op zoek zijn naar de betekenis van zoekmachine-optimalisatie.

Het schrijven van de seo-teksten aan de hand van een goede zoekwoordstrategie is een goed en noodzakelijk begin.

Waarom?

Om mettertijd te kunnen scoren op meerdere keywords in zowel Google als andere zoekmachines.

Enkel met het gebruik van zoekwoorden in de meta’s en de teksten, zal Google begrijpen waar de website over gaat.

Het is belangrijk om jouw website op die eerste pagina te krijgen. Zodat mensen jouw website (link) zien staan en er op klikken.

Soms is dit echter niet haalbaar. Wanneer er bijvoorbeeld te veel concurrentie is die op dezelfde keywords wil scoren.

In dat geval zijn er bijkomstige off-page handelingen nodig, waarvan linkbuilding de belangrijkste is.

=> ontdek hier nog meer over seo-copywriting

bloggers seo scoren google

Wat zijn Long Tail Zoekwoorden?

Door je te richten op langere, specifiekere zoekwoorden (long tail keywords) met minder concurrentie, zoals specifieke vragen, is het gemakkelijker om je website op een goede plaats te krijgen in Google.

Immers, goed scoren op algemene zoekwoorden (short tail keywords) met veel concurrentie, vraagt veel tijd, werk en bijgevolg ook budget.

Voorbeeld short tail keyword: ‘Zoekmachine-optimalisatie’

Voorbeeld long tail keyword: ‘Waarvoor is zoekmachine-optimalisatie nodig’

Al naargelang de niche, is het vaak bijna zelfs onmogelijk om via SEO alleen op de eerste pagina te staan.

Dat is vaak zo met populaire producten in webwinkels. SEA (Google AdWords, Google Shopping) zijn hier dan de meest voor de hand liggende oplossingen om toch getoond te worden in de Google-zoekresultaten.

SEA is echter geen core business van Jasseo, omdat wij erg geloven in de kracht van organische zoekresultaten (SEO).

Hier is de ROI (return on investment) immers veel hoger.

Goede seo-copywriting is ook schrijven met aandacht voor je bezoekers en conversie

Enerzijds vertellen zoekwoorden aan Google waar de website over gaat.

Anderzijds moeten webteksten ook een antwoord bieden op de zoekvraag van website-bezoekers, en zijn ze best ook nog eens aantrekkelijk geschreven.

Is dat het geval?

Dan zijn zowel Google als je bezoekers gelukkig, en daar is waar het om draait als je wil schrijven voor online en daarmee hoger in Google komen

Mensen lezen een webtekst anders dan dat ze een krant of magazine lezen. Hier moet je jouw online schrijfstijl op aanpassen:

Zijn je seo-teksten niet overzichtelijk of scanbaar?

Staan de belangrijkste woorden niet op de juiste plaatsen voor een goede, snelle leesbaarheid en on-page optimalisatie voor Google?

Spoort de titel niet aan tot verder lezen?

Dan zullen surfers misschien al snel afhaken en op zoek gaan naar een andere website.

Op die manier daal je in de achting van Google en nog erger, in de zoekresultaten!

Een ervaren seo-tekstschrijver schrijft dus zowel voor Google als voor zijn lezers!

Lees ook mijn blogs:

9 Ervaren seo-tekstschrijvers geven meer uitleg omtrent sterke seo-teksten

Zo scoor je met je SEO blogteksten beter in Google

Andere nuttige en waardevolle bronnen:

Zoekmachine-optimalisatie volgens Wikipedia
Interessante posts op Google+
(Wanneer) heeft u zoekmachine-optimalisatie nodig?
ultieme lijst van de 200 Google ranking-factors voor websites

jasseo logo