Hoe krijg je massa’s Facebook-leads met je bedrijfspagina?

Hoe Facebook-leads genereren

Massa’s Facebook-leads binnenhalen met je bedrijfspagina:

Hoe doe je dat nu?

Kom het hier te weten.

=> Dit gastblog is geschreven door Bart Daems van Commbee en bewerkt door Jasseo.

(Lees ook onze eigen post: “100 Manieren om meer bezoekers naar je website te krijgen“)

Facebook-leads: Elke ondernemer droomt ervan!

hoe facebook leads genereren
Facebook is een fantastisch social media platform, dat zowel grote als kleine bedrijven kunnen gebruiken voor hun marketing-activiteiten.

Het is informeler dan LinkedIn of Twitter, en heeft intussen ruim 1,79 miljard maandelijkse, actieve gebruikers die met hoge regelmaat persoonlijke en/of zakelijke berichten en foto’s van hun leven delen.

Tevens wordt het steeds belangrijker voor consumenten dat merken en bedrijven bereikbaar zijn voor hen. En sociale media lenen zich hier uitermate toe.

Zo kan je tegenwoordig bijvoorbeeld als consument rechtstreeks vragen stellen, bedenkingen uiten,  of reageren op Facebook-posts van jouw favoriete frisdrankbedrijf.

En reacties op jouw bericht volgen meestal aan een quasi nóg sneller tempo.

Krijg massa’s leads

Als je er verstandig mee omspringt, kan je als bedrijf zelfs massa’s Facebook-leads genereren!

De kans is reëel dat jouw concurrenten hier zelfs al actief mee bezig zijn.

Het is dan ook van groot belang dat je als ondernemer ook mee op die kar zit, of dat je er zo snel mogelijk aan begint als dit nog niet het geval is.

Tenminste, als ook jij Facebook-leads wil scoren …

Publiceer statusupdates en posts

Facebook-pagina leads website

Statusupdates en Facebook-posts in een cocktail van zowel professionele als meer persoonlijke content, vormen samen het beeld dat jouw (potentiële) klant krijgt van jouw bedrijf en welke de missie van jouw bedrijf belichaamt.

Want dat willen we toch allemaal als ondernemer zijnde: dat het beeld dat men van ons bedrijf heeft positief is, en dat we ’t op-of-mind’ zijn wanneer men ons product of dienst nodig heeft?

Toch? ?

Had jij trouwens onze Facebook bedrijfspagina al geliked?

Wat is de sleutel tot massa’s Facebook-leads?

Maar hoe maak je nu een Facebook bericht dat reacties, Facebook leads en conversies oplevert?

Wel, elke markt en sector is verschillend en vereist dan ook een aangepaste approach.

Een altijd passende sleutel naar Facebook leads bestaat dus niet.

Gelukkig zijn er wel degelijk een aantal gemeenschappelijk raakvlakken en werkende tips die je als ondernemer kan toepassen op de Facebook posts van jouw onderneming.

Wat jouw activiteiten ook mogen zijn…

Begin NU met adverteren!

Waarom zou je moeten adverteren?

Je mag dan nog een paar duizend Facebook-likes en evenveel volgers hebben met jouw Facebook-bedrijfspagina: met hen alleen ga je nooit het maximaal aan Facebook-leads kunnen bereiken.

Zeker niet als je weet dat Facebook jouw net geposte content ’s lechts’ aan ongeveer 10% van jouw volgers toont.

Dit omdat Facebook werkt met algoritmes die enkel tonen wat waarschijnlijk interessant genoeg is voor de gebruiker in kwestie.

Maak gebruik van gesponsorde content of gebooste posts

Wat jouw onderneming nodig heeft om mensen te bereiken, is gesponsorde content.

Je weet wel: die betaalde berichten met vermelding “gesponsord” die in en naast de tijdlijn verschijnt binnen Facebook.

Hiermee bereik je als bedrijf precies die doelgroep die jij wil bereiken, door op voorhand aan te geven welke doelgroep jouw advertenties mogen zien.

Daarnaast bepaal je zelf het budget en de doelstelling van de campagne.

Nadat de campagne is gestart, volg je continu op en stuur je bij om deze maximaal te laten renderen.

Vergis je echter niet; een succesvolle campagne die werkelijk Facebook leads opbrengt opzetten lijkt gemakkelijker dan dat het is…

Kies jouw moment zorgvuldig

Het moment van jouw post kan eveneens bepalend zijn voor jouw succes.

Voor en na de kantooruren posten zorgt voor meer interactie, net als het weekend waarbij je bijvoorbeeld op zondag tot 25% meer likes kan ontvangen.

Hét ideale ogenblik om te posten op Facebook is natuurlijk bijzonder sectorafhankelijk.

Test, test, test, …

Facebook-pagina bedrijven leads

Test verschillende postmomenten uit, en kijk wat er voor jouw publiek het beste werkt.

Boei jouw volgers met beelden

Het uploaden van een afbeelding naar je Facebook-bericht genereert 39% méér interactie dan een Facebook bericht zonder.

Zorg ervoor dat je eens een opvallende foto gebruikt, of waarom probeer je eens geen video?

Hoe dan ook, beeldmateriaal gebruiken creëert engagement bij jouw publiek.

Daarbovenop kan je door het beeldmateriaal jouw boodschap kracht bijzetten; beelden zeggen immers zoveel meer dan woorden…

Bied genoeg variatie aan!

Post foto’s van een gezamenlijke team lunch of de medewerker van de maand van jullie onderneming.

De volgende dag post je vervolgens een bericht dat betrekking heeft op jouw vakgebied en dat een antwoord biedt op een vaak terug komende vraag van jouw klanten.

De volgende dag bijvoorbeeld een quote van een tevreden klant, enzovoort…

Wees hierbij creatief en gevarieerd naar de inhoud van jouw Facebook-updates en posts, zodat het voor jouw volgers boeiend en aangenaam blijft om jouw bedrijf op die manier naar voren te zien komen op hun tijdlijn.

Experimenteer met emoticons en hashtags

hashtags facebook

Door emoticons en hashtags  toe te voegen aan jouw berichten kan je de nadruk leggen emoties in je bericht en jouw online doelpubliek uitbreiden.

Facebook-berichten met emoticons krijgen gemiddeld 33%  méér reacties, en die met hashtags zien gemiddeld 60% meer interactie.

Als je een hashtag (#) gebruikt bied je de surfers de mogelijkheid om te klikken op het woord in kwestie.

Wanneer men hier op klikt krijgt men een overzicht te zien van verschillende updates die deze hashtag gebruikt hebben.

Reden genoeg dus om te testen wat voor jouw bedrijf het beste werkt!

Wees origineel en vind hierbij bijvoorbeeld zelf een leuke hashtag uit die betrekking heeft op jouw content tussen enkele andere algemenere.

Hou je hashtags echter kort zodat je jouw update ook op jouw andere social media kanalen kan gebruiken; dit zorgt voor eenheid in de campagne.

Eindig altijd met een vraag of call-to-action.

Door te eindigen met een vraag of call to action nodig je jouw publiek uit om te reageren op jouw update.

Wanneer je dit strategisch op het einde toepast, verhoog je zelfs de kans op interactie met wel 15%.

Wat kunnen we besluiten?

Zo, bovenstaande zou je al een eind op weg moeten helpen om jouw Facebook posts viraal te laten gaan en meer Facebook-leads binnen te halen.

Onthoud hierbij echter dat oefening kunst baart, en dat jouw bedrijf ook op sociale media tijd nodig heeft om zich te ontwikkelen.

Weet hierbij dat jouw publiek – net als jij – rekening houdt met hun reputatie en hoe ze door anderen gezien (willen) worden.

Men zal vaak terughoudend zijn omwille van wat hun collega’s en hun familie van hen zullen denken wanneer deze zien wat ze liken of delen op Facebook.

Let dus op je taalgebruik en wees voorzichtig met gevoelige en extreem controversiële onderwerpen.

Als je jezelf blijft in jouw advertenties en Facebook posts, en als je steeds vertrekt vanuit jouw doelgroep en wat zij belangrijk vinden, dan kan Facebook jouw bedrijf een enorme boost bezorgen.

Gebruik het dan ook verstandig!

De Facebook-leads zullen ongetwijfeld volgen…

Lees hier nog meer over hoe je via verschillende sociale media zoals Twitter of pinterest online kan groeien.

Hoe krijg je meer bezoekers op je website of blog? 100 Manieren voor meer relevant webverkeer

Hoe krijg je meer bezoekers op je website

Hoe krijg je meer bezoekers op je website, blog of webwinkel?” is een vraag die vele website-eigenaars zich stellen.

In deze post serveren we je 100 beproefde manieren om meer relevant webverkeer of webtraffic naar je website te krijgen. Elke methode wordt ook een beetje utgelegd.

Gratis en voor niets!

En ook daarna zullen we deze post blijven updaten met bijkomende webtraffic-ideeën.

Waarom we deze post publiceren?

Omdat relevant webverkeer cruciaal is voor elke website, webshop of blog.

Zo kan jij nu al beginnen met het toepassen van deze webverkeer-tips.

Bezoek deze pagina dus geregeld en vind vaak nieuwe tips voor meer webtraffic.

En heb je straks aan al deze manieren voor meer webtraffic nog niet genoeg?

Dan kan je BINNENKORT ook nog mijn goedkope linkbuilding-cursus aanschaffen.

Daarmee ben je tot de tanden gewapend om zelf alle linkbuilding voor je website, webwinkel of blog te gaan doen.

Of je kan de cursus ook voor een van je werknemers aankopen.

Bezoek Jasseo dus geregeld om te weten wanneer je mijn goedkope linkbuilding-cursus kan aanschaffen.

Waarom ik deze 100 methoden gratis weggeef? En waarom ik een goedkope linkbuilding-cursus gemaakt heb (of nog aan het maken ben)?

Omdat ik als ervaren seo-copywriter en seo-specialist van mening ben dat elk bedrijf of elke website-eigenaar best zelf aan linkbuilding gaat doen.

Immers, linkbuilding is een enorm tijdrovende klus en kan je fortuinen kosten aan het uitbesteden aan professionele linkbuilders.

Bovendien hoef je ook geen duizenden links te bouwen vooraleer je resultaat ziet.

1 Goede backlink kan al resultaat opleveren.

Hierbij is het wel BELANGRIJK dat je goed weet waar je aan begint.

Immers, pak je het verkeerd aan, dan kan dit je website zelfs doen dalen in de zoekresultaten!

Daarom vind je (binnenkort) in mijn linkbuilding-cursus:

Welke links leg je wel en welke niet
Waar kan je links bouwen (je krijgt effectief domeinen en URL’s )
Hoe bouw je links en hoe niet
Op welke manieren bouw je snel goede links
Hoe kan je nog links bouwen (mits meer inspanning)

En nog veel meer om effectief ZELF een goede linkbuilding-strategie uit te bouwen.

EN DAN NU:

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tip 1 – 5

1 – Beantwoord een relevante vraag op Quora en krijg clicks op je naam die je instelt als ankertext met link naar je website. Als je op je website nog andere relevante, nuttige posts publiceert, zullen mensen je website kunnen ‘ontdekken’ en misschien zelfs geregeld terugkeren naar je site.

2 – Deel iets leuks, nuttig op Twitter, Facebook, Pinterest of een ander sociaal profiel. Let erop dat je posts opvallen, bijvoorbeeld met een opvallende foto. Zoniet zal je post mogelijk niet eens worden opgemerkt. Ook VIDEO-posts zijn populair, gewoon omdat veel mensen liever een korte video bekijken dan een tekst lezen.

Ook hier geldt dat 1 goede post ervoor kan zorgen dat mensen niet één, maar meerdere keren zullen terugkeren naar je website.

3 – Start een nuttige podcast over een relevant onderwerp voor je doelgroep. Na of tijdens het beluisteren van je podcast, zullen er sommigen naar je website gaan voor meer info. In een podcast krijg je de kans op te treden als een expert. Heel wat mensen beluisteren ook liever een podcast dan dat ze een tekst ‘moeten lezen’.

4 – Maak een Facebookpagina aan en zet er onder meer je website-URL op. Deel leuke, nuttige posts waar je doelgroep ook echt iets aan heeft. Probeer zo weinig mogelijk commercieel te zijn op je Facebook-pagina. Gebruik ze eerder voor klantenbinding en het genereren van clicks naar je website. Met Facebook-ads kan je ook mensen bereieken die nog niet tot je connecties behoren maar wel tot je potentiële doelgroep.

5 – In plaats van zelf een podcast te maken, kan je ook verschijnen in iemands podcast over een relevant onderwerp aan je eigen website. Je kan dan optreden als gastspreker en op die manier ook naam maken, een reputatie opbouwen of leads naar je website genereren.

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tip 6 – 10

6 – Voeg op je Twitter-profiel een link naar je website toe. Wanneer je iets deelt, kan het zijn dat iemand naar je profiel gaat, en op de link naar je website klikt.

7 – Post een VIDEO op YouTube en zet onderaan in de beschrijving een link naar je website. Gebruik in je beschrijvingen en meta-tags ook relevante keywords waarop je gevonden wil worden.

8 – Post op Flickr, een populair sociaal netwerk voor foto’s . Ook hiervan kan je links naar je website genereren.

9 – Voeg op je Instagram-profiel een link naar je website toe. instagram is immens populair en door middel van het gebruik van hastags kan je gevonden worden op bepaalde keywords. Ook van hieruit kan je links naar je site krijgen.

10 – Voeg ook op je Skype-profiel een link naar je website toe voor dezlefde redenen.

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: TIPS 11 – 20:

11 – Voeg op je Pinterest-profiel een link naar je website toe

12 – Maak een Vine-profiel aan en post een link

13 – Post VIDEO of GIF snippets op Vine

14 – Maak een Github-profiel aan en post een link

15 – Maak een LinkedIn-pagina aan

16 – Post een bericht met link naar je website op LinkedIn

17 – Netwerk in LinkedIn-groepen

18 – Probeer links te krijgen op andere relevante websites (Hoe je dat kan doen, wordt in-depth besproken in mijn linkbuilding-cursus

18 – Gebruik Buffer om sociale media posts op voorhand te plannen en meerdere keren automatisch te delen

19 – Gebruik MeetEdgar om herhaaldelijk te posten

20 – Maak interessante infographics om meer shares te krijgen

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 21 – 30:

21 – Gebruik Scoopit om blogs te posten en links te krijgen

22 – Deel posts op Google +

23 – Zet een link op je Google + profiel

24 – Deel foto’s op Pinterest

25 – Wees actief in Facebook-groepen

26 – Voeg je bij Google + communities en post geregeld updates die interessant zijn voor je doelgroep

27 – Maak een Snapchat-profiel aan en deel artikels

28 – Gebruik Instagram om foto’s en artikels van op je website te delen

29 – Doe een ’s hare exchange’ op Snapchat

30 – Deel posts en links op WhatsApp

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 31 – 40:

31 – Maak SlideShares van je posts, mensen delen dat sneller en daardoor krijg je meer views en links naar je site

32 – Host Periscope-sessies

33 – Voeg deel-knoppen toe aan je blogpost en op je webpagina’s

34 – Ping mensen die je vermeldt in je blogposts. Zo worden zij op de hoogte gesteld en komen zij waarschijnlijk eens op je website een kijkje nemen. Met wat geluk delen zij ook de content waarin zij vermeld worden.

35 – Neem deel aan chats op Twitter

36 – Begin zelf een chat op Twitter

37 – Post iets in een relevante Facebook-groep

38 – Neem deel aan Yahoo-chats

39 – Maak een Slack-team aan

40 – Wees actief in Slack-teams, post links naar je website

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 41 – 50

41 – Maak een Reddit-profiel aan en antwoord op topics

42 – Post zelf links op Reddit

43 – Host een Reddit-AMA (ask-me-anything)

44 – Voor webwinkels: Deel je product(en) in ProductHunt

45 – Voeg je bij relevante communities en post links naar je website

46 – Gebruik een e-mail handtekening zoals WiseStamp waarin je link naar je website, blogs, producten, … kan plaatsen (spreek me erover aan als je zo’n handtekening voordeliger wil)

47 – Ben je er even niet? Gebruik voor je mail een autoresponder met een link naar je website

48 – Doe aan gerichte e-mail outreach naar relevante personen / bedrijven en voeg links naar je website toe

49 – Probeer in het nieuws te komen of geïntervoewd te worden in een magazine of op een website

50 – Reach out naar relevante bloggers met een blogpost. Mogelijk zullen ze die delen op hun sociale media kanalen. Of er zelfs naar linken vanop hun website. Tenminste als de post van goede kwaliteit is.

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 51 – 60

51 – Maak afspraken met bloggers in jouw domein. Deel elkaars blogposts.

52 – Schrijf een gastblog op een relevante website in ruil voor een link naar je site (hiervoor moet je wel eerst contact opnemen met de website-eigenaar.

53 – Aanvaard gastblogs op je eigen website in ruil voor een link naar de website van de auteur. Zo heb jij extra content om te delen en kan je extra views krijgen. Bovendien is de kans groot dat de auteur de post op jouw website, die hij of zij geschreven heeft, zelf ook zal delen.

54 – Ga op zoek naar forums en communities die over jouw onderwerp gaan. Post interessante comments die leden zullen doen doorkliken naar je eigen website.

55 – Gebruik HARO om aan het woord te kunnen komen in publicaties die gelinkt zijn aan jouw niche.

56 – Probeer op de radio te komen in de rol van expert

57 – Stuur persberichten naar TV-stations om op TV te komen

58 – Zet een link naar je website op je business cards

59 – Laat een T-shirt drukken met de naam van je bedrijf op en draag die in je vrije tijd of wanneer je een citytrip doet

60 – Plak een sticker met je bedrijfsnaam op je auto

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 61 – 70

61 – Sponsor evenementen, conferenties voor naamsbekendheid

62 – Geef gratis workshops weg voor naamsbekendheid

63 – Kleef een sticker op je laptop

64 – Verspreid flyers

65 – Doe aan offline-networking: Ga naar netwerkevenementen zoals open coffees, after works, …

66 – Organiseer zelf een netwerkevenement

67 – Ga spreken in scholen

68 – Stel je open voor stagiaires

69 – Verkoop je iets? Zend dan gratis stalen naar reviewers in ruil voor recensies

70 – Doe aan influencer marketing

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 71 – 80

71 – Doe je e-mail lijst groeien en doe aan e-mail outreach

72 – Geef iets gratis weg

73 – Gebruik snip.ly om webverkeer terug naar jou te leiden

74 – Interview experten in je domein en maak het interview publiek via bijvoorbeeld sociale media

75 – Schijf expert-roundup-posts

76 – Recenseer producten of bedrijven in je niche

77 – Host een gratis live-webinar zodat mensen je persoonlijk vragen kunnen stellen

78 – Creëer een forum op je site zodat mensen via je site met elkaar kunnen discussiëren

79 – Laat jezelf interviewen als specialist

80 – Plaats comments op relevante sites

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 81 – 90

81 – Dien je site in bij directory-sites in een rubriek die op jouw site van toepassing is

82 – Verkoop je product of dienst op marketplaces zoals tweedehands.be

83 – Maak een eBook en verkoop het op Amazon

84 – Heb je een winkel of zaak? Dien die dan in bij directory-websites zoals Yelp of Foursquare

85 – Werk samen met partners (zoek er) en doe samen een promotie op elkaars website

86 – Maak een Wikipedia-pagina aan

87 – Maak gebruik van affiliate marketing om andere verkeer naar jouw site te doen genereren

88 – Wissel e-mail lijsten uit met partners of zelfs concurrenten

89 – Optimaliseer je webteksten voor ranking in Google

90 – Optimaliseer ook je afbeeldingen voor vindbaarheid in Google

Hoe krijg je meer bezoekers op je website: Tips 91 – 100

91 – Maak goed gebruik van interne linking op je website om mensen naar belangrijke artikels, producten, pagina’s , … te leiden

92 – Zet in op mobile ads

93 – zet in op Google Display advertising

94 – Koop ads op niche-sites die relevant zijn aan jouw website-niche

95 – Sponsor een niuewsbrief

96 – Sponsor een ’t hank-you-page’

97 – Maak gebruik van retargeting campaigns via Facebook of Google

98 – Gebruik StumpleUpon

99 – Update de content op je website om geregeld opnieuw te delen op sociale media.

100 – Huur een professionele, betrouwbare linkbuilder in die jouw ook zijn gebouwde links wil / kan voorleggen

 

Heb je zelf nog een ander idee voor meer webverkeer?

Dan kan je dat hieronder in de comments delen. We voegen jouw idee daarna graag toe aan bovenstaande post.

Wat is Growth Hacking? VIDEO

Growth Hacking Bureau – Jasseo: Wat is growth hacking

Wat is growth hacking?

Ontdek het verder onderaan.

Jasseo is een online Growth Hacking Bureau en SEO-bureau in Lier (Antwerpen, België)

StartUps of gevestigde bedrijven doen groeien online via zoekmachine-optimalisatie, dat is ons doel.

 

Maar eerst:

Het is belangrijk om ‘wat is growth hacking’ goed te begrijpen.

Immers, een growth hacker is niet hetzelfde als een online marketeer.

Bekijk kort even onderstaande video.

VIDEO: What is Growth Hacking actually?

Wat doet een growth hacker precies?

Uitleggen wat een growth hacker allemaal doet, is ongebonnen werk.

Kort gezegd :

Een growth hacker bedenkt en implementeert strategieën om :

Meer bezoekers naar een website te halen
Meer (terugkerende) gebruikers te krijgen
Meer conversie te behalen

Alles wat de growth hacker bedenkt en uitvoert ( SEO, SEO-copywriting, implementaties van online tools ), doet hij of zijn met ‘constant growth on his or her mind’.

Testing, monitoring, reactie en optimalisatie is een heel belangrijk onderdeel van growth hacking.

Een growth hacker gaat op zoek naar ‘unicorns’ en eens gevonden, zet hij of zij daar maximaal op in.

Maar om een ruimer beeld te krijgen van de taak van een growth hacker, overloop je best eens onderstaande handleiding:

growth hacking bureau Jasseo in Lier

Wanneer schakel je best een growth hacking bureau in?

Je bent een start-up?

Je hebt ambitie om te groeien?

Je bent serieus wat betreft de online groei van je bedrijf / platform?

Je wil meer online reach of zichtbaarheid?

Je wil meer bezoekers naar je platform?

Je wil meer e-mail signups?

Je wil meer conversie?

Je wil beter vindbaar worden in Google en andere zoekmachines?

And last but not least:

Je bent bereid om samen met de growth hacker te werken aan resultaten op de langere termijn?

wat is growth hacking

=> Contacteer ons dan voor meer uitleg en een offerte op maat !

Op vlak van Growth Hacking werkt Jasseo.be momenteel onder meer aan :

SpareSpace

MeetUpForCoffee

VIDEO: SEO voor StartUps in 10 minuten

Deze korte video van Google gaat over SEO voor startups.

Voor websites met 50 pages of minder.

Je zal merken dat je heel wat zelf kan doen, maar dat je, vanaf dat je een uitgebreidere website hebt (zoals een webshop), best beroep doet op een professionele SEO.

SEO wordt dan immers een enorm tijdrovende en ook technische klus.

VIDEO: SEO voor StartUps

Bekijk

12 Goede redenen waarom bloggen een MUST is voor elk bedrijf !

waarom bloggen

Veel bedrijven vragen zich nog steeds af: Waarom bloggen?

Heb ik een blog nodig voor mijn bedrijf? Gaan al deze inspanningen me eigenlijk iets opleveren?

Het antwoord is ronduit: JA!

Bloggen is immers ontzettend belangrijk voor de SEO van je website. Tenminste als je ook echt quality content aanbiedt via je blog.

Wie het belang van een blog goed snapt, weet dat een blog dezer dagen de belangrijkste marketingtool is van een bedrijf

Waarom bloggen?

Je kan er onder meer website bezoekers mee overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen
Bovendien straalt een goede blog, expertise uit binnen je vakgebied. Dit geeft mensen vertrouwen in jou als bedrijf.

Waarom bloggen?:

12 Goede redenen waarom bloggen een prioriteit moet zijn voor elk bedrijf:

Waarom bloggen:

1 – Bloggen is een prima manier om te laten zien wat je als bedrijf in huis hebt. Waar een kort artikel op social media vaak alleen maar een onderwerp aanhaalt, gaat een bedrijfsblog dieper in op de materie. Het moet de lezer inzicht geven in de complexere aspecten van een onderwerp.

Hiermee lok je reacties uit bij je volgers ga je de dialoog aan. Je genereert dus engagement.

2 – Daarnaast is het hebben van een blog van belang om je brand awareness te vergroten. Als lezers je blog interessant vinden zijn ze sneller geneigd deze te delen. Dit zorgt voor een groter bereik.

3 – Blogs zijn gemakkelijk te gebruiken binnen een website de gemaakt is met een CMS (Content Management System) zoals WordPress. Het opzetten van een blog kost dan ook weinig moeite of technische kennis.

Bovendien kan je eenvoudig een blog maken gratis zonder reclame, met bijvoorbeeld WordPress, blogger of andere tools.

Je kan dus eigenlijk gewoon gratis bloggen.

De content op je blog is in eigendom van je bedrijf en kan dus makkelijk worden geïntegreerd in je website. In tegenstelling tot media van derden hoef je je niet druk te maken of deze media verdwijnen. Zolang je ze zelf niet verwijdert, blijven ze staan.

4 – Blogs dragen bij aan je naamsbekendheid. Omdat blogs eigen content bevatten, kun je hier ook je eigen merknaam of label aan verbinden, wat bijdraagt aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Het is dus eigenlijk gratis reclame.

5 – In blogs kun je direct communiceren met je klanten, en het geeft ook de mogelijkheid om op een bijvoorbeeld controversiële toon iets te schrijven waardoor je merk iets persoonlijks krijgt.

Zorg er echter wel voor dat de content geen duidelijke promotie van jezelf. Je blog moet een meerwaarde bieden voor je bezoekers. Staat er nuttige of leuke content op je blog? Dan zullen mensen deze graag lezen, of zelfs gebruiken. Op deze manier creëer je betrokkenheid met je doelpubliek, wat vaak leidt tot trouw.

Uiteindelijk zal je hiervan gebruik kunnen maken om een product makkelijker te verkopen, of iets extra te kunnen verkopen aan je bestaande klanten en volgers van je blog.

6 – Blogs dragen ook bij aan de vindbaarheid van je eigen website (toch met sterke seo-copywriting), omdat je de tekst kunt voorzien van zoekwoorden die van belang zijn voor jouw website en zoekmachines je website zodoende beter kunnen indexeren.

Dit levert uiteraard meer bezoekers op. Zeker als je de content van je blog gericht deelt via je sociale media, kan je heel wat bezoekers naar je website of webshop trekken via je blog!

7 – Blogs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken voor (potentiële) klanten en je kunt zelf bepalen wanneer je de content plaatst, afhankelijk ook van je CMS. Blogs maken het erg gemakkelijk om teksten, foto’s, grafieken, video’s, audio en of pdf-bestanden uit te lichten.

8 – Je kan een blog ook integreren met andere marketing-inspanningen. Met een bepaalde URL, die je bijvoorbeeld op een flyer drukt, kan je potentiële klanten naar een gewenst gedeelte van je blog toe leiden.

Bijvoorbeeld: Je drukt “jouwbedrijf.be/promocode” op je flyer, en als mensen naar die URL gaan, kunnen ze de promocode ingeven en krijgen ze bijvoorbeeld een korting. Zo trek je dus nieuwe website bezoekers, die dan ook jouw andere pagina’s of producten op je website of webwinkel zullen kunnen ontdekken.

9 – Bovendien kan je met een tool als Google Analytics makkelijk monitoren hoeveel bezoekers je op je website krijgt, en kan je ook zien waar die vandaan komen. Merk je dat er veel bezoekers via Facebook naar je website komen? Dan weet je dat je doelpubliek zich daar bevindt, en dat je best meer inzet op Facebook.

Het in de kijker zetten van unieke realisaties van jouw bedrijf, interessante ontwikkelingen in je sector en opmerkelijke gebeurtenissen kunnen vaak voor interessante content zorgen. Al zeker voor de mensen in jouw sector.

Interessante content leidt vaak tot social shares en dus extra ogen op je blog en bijgevolg website.

10 – Een blog kan ook intern van grote waarde zijn. Je werknemers worden op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen ten aanzien van je product, of krijgen achtergrondinformatie die van belang kan zijn voor het verbeteren van je diensten.

Wanneer je publiek reageert op je posts en er relevante discussies ontstaan, werkt dit ook inspirerend voor je bedrijf. Er ontstaan zo vaak nieuwe inzichten die meegenomen kunnen worden op strategisch en operationeel vlak.

11 – Een blog onderscheidt je ook van de concurrenten. Elk bedrijf is uniek, alle content die je deelt is uniek. Een blog geeft je virtuele ruimte om je stempel te drukken en je te onderscheiden van je concurrenten. Dat doe je door te kiezen voor originele of passende blog content en door een eigen stijl te ontwikkelen.

Met blog marketing neem je zelf je bedrijfsimago en uitstraling in handen.

12 – Laat ons één zaak duidelijk stellen: een blog dient niet om verkooppraatjes te lanceren. Wel lok je via de blog en de content nieuwe bezoekers via links naar je website en zetten enkele goedgekozen calls-to-action aan tot verdere actie. Een blog is bovendien een goedkope investering die jarenlang dienst doet.

Blogposts blijven jarenlang vindbaar in Google en zorgen zo voor lange tijd voor extra bezoekers en dus potentiële klanten of leads!

=> Overtuigd waarom bloggen ook voor jouw website, webshop, bedrijf heel belangrijk is?

=> Professionele blogger nodig om meer leads naar jouw website te genereren of beter te scoren in Google?

Contacteer me hier vrijblijvend met al jouw vragen

Wat zijn SEO-teksten? TIPS van 9 ervaren copywriters voor converterende seo-webteksten

seo copywriting jasseo

SEO-teksten laten schrijven door een professionele SEO-copywriter?

Onze specialiteit!

Bekijk hier alvast enkele voorbeelden van webteksten.

Neem vrijblijvend contact op voor meer info!

Vind hieronder een heleboel gratis SEO-teksten TIPS van ervaren seo-copywriters uit België en Nederland !

Zoals:

Wat zijn seo teksten nu eigenlijk?
Wat is seo schrijven en hoe begin je eraan?
Wat is de seo-teksten betekenis?
Hoe schrijf je GOEDE seo teksten?
Wat is SEO?

En veel meer natuurlijk !

Eerst nog snel even het antwoord van SEO-bureau Jasseo op de vraag:

Wat zijn SEO-teksten?

 

=> SEO-teksten zijn webteksten die geschreven zijn voor zowel zoekmachines (Google) als website bezoekers. Een goede SEO-tekst is geschreven rond een bepaald zoekwoord (keyword) of een bepaalde zoekvraag.

Je hebt zowel short-tail-keywords als long-tail-keywords. Een uitgekiende zoekwoordstrategie plus een uitstekende (logische) website architectuur zijn cruciaal om te kunnen ranken in Google op vooropgestelde keywords.

Goede SEO-teksten focussen niet enkel op goede vindbaarheid in zoekmachines, maar zijn ook commercieel en overtuigend voor de lezers.

Meer weten over “hoe schrijf je seo-teksten“?

Levensnoodzakelijke TIPS van 9 PRO’s uit België en Nederland voor sterke seo-teksten!

Ervaren web copywriters beantwoorden in dit blogpost vaak en minder vaak gestelde vragen over seo-teksten geschreven om te scoren in Google

seo-teksten laten schrijven

1. Charlotte Backx, seo-tekstschrijver bij tekstbureau ‘Door Lotje Getikt

=> Vraag A: “Kun jij garanderen dat mijn website op de eerste positie verschijnt in zoekmachines dankzij jouw seo-teksten?”

=> Antwoord Charlotte: “Wanneer de SEO-tekstschrijver hier ‘ja’ op antwoordt, weet je zeker dat het fout zit. Geen enkel persoon kan garanderen dat je op de eerste plek in zoekmachines zoals Google verschijnt. Al zijn je seo-webteksten nog zo goed!

Alleen Google, Bing en Yahoo hebben invloed op de positie van jouw website en er is niemand die zo’n innige band met deze grote organisaties heeft om dit te beïnvloeden.”

=> Vraag B: “Eenmalig nieuwe seo-teksten schrijven en we zijn SEO-proof toch?”

=> Antwoord Charlotte: “Wie denkt dat enkele (nieuwe) webteksten of een compleet nieuwe website met kersverse content al het gewenste resultaat oplevert, heeft het ook mis.

Afhankelijk van de branche waar je in werkt en het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden (short tail of long tail), duurt het soms wel maanden voordat je überhaupt een stijging ziet ten opzichte van de huidige plek.

Dat is logisch, want hoe meer zoekwoorden jij verwerkt in je webteksten, hoe vaker deze gevonden wordt op Google.”

2. Patrick Wessels, seo-tekstschrijver bij ‘WesselsTeksten

=> Vraag A: “Gebruikt Google de data van Google Analytics om een website en zijn seo-teksten te ranken?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een simpele vraag waar een simpel antwoord op past: ‘NEEN’, Google maakt geen gebruik van data uit Google Analytics om de ranking van websites op te stellen.

Regelmatig beschrijven experts en andere online specialisten bijvoorbeeld de lengte van bezoeken op je website, het aantal unieke bezoekers en de bounce-rate als belangrijke factoren die je vindbaarheid kunnen beïnvloeden.”

(lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag B: “Naast SEO-teksten, welke technische factoren beïnvloeden de zoekmachine-optimalisatie?”

=> Antwoord Patrick: “Google hanteert een complex algoritme om de ranking van webteksten en specifieke pagina’s te bepalen. Content, het linkprofiel en de techniek van een website spelen belangrijke rollen, op basis van tal van belangrijke factoren.

Welke technische factoren zijn van invloed op de zoekmachine-optimalisatie?

Deze factoren zul je moeten optimaliseren om maximaal effectief in te kunnen zetten:

Gebruik van HTTPS, Snelheid van de website, Mobielvriendelijke website, sitemap voor SEO-teksten.”

(Lees HIER verder)

=> Vraag C: “Na hoeveel weken mag je resultaat verwachten van seo-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Zoekmachine-optimalisatie biedt geen enkele garantie, het is onmogelijk posities binnen de zoekresultaten te garanderen. Immers, je hebt te maken met een dynamisch speelveld waarbij ook de concurrentie niet stil staat.

Toch is het voor velen een wens om in ieder geval in te schatten op welke termijn ze resultaat kunnen verwachten van hun SEO-teksten.

Hoe snel betaalt een SEO-tekstschrijver zichzelf terug? Gemiddeld genomen duurt dat 7 – 18 weken, afhankelijk van de snelheid waarmee je werkt en de keuzes die je maakt.”

(Ontdek hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag D: “Welke invloed hebben sociale media op de vindbaarheid van SEO-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een vraag die ik regelmatig krijg. Logischerwijs zou Google de activiteiten op sociale media goed in de gaten moeten houden. Het aantal likes, mentions of retweets kan namelijk goed aangeven of een bepaalde seo-webtekst van goede kwaliteit is.

Google wil immers de websites met de hoogste kwaliteit content bovenaan de zoekresultaten vertonen, waardoor de sociale media een interessante bron van informatie zouden vormen.

Google sloot medio 2015 een deal met Twitter. De zoekmachine sprak met het sociale kanaal af dat tweets in het vervolg onderdeel uit gaan maken van de zoekresultaten, zodat het mogelijk is om nog sneller te meest actuele informatie op te zoeken.

In België en Nederland komen we de tweets in de zoekresultaten (nog) niet tegen, maar in Amerika is dat al wel het geval.”

(Lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

3. Emiel Van Dongen, tekstschrijver voor ‘De Zoekmachinemeesters

=> Vraag A: “Is SEO niet een achterhaalde strategie uit een al ver verleden?”

=> Antwoord Emiel: “Allerminst! Mensen gebruiken zoekmachines juist meer en meer om bedrijven te vinden.

Bovendien worden ze meer internet savvy en klikken ze niet meer op alles dat ze tegenkomen.

Oftewel: advertenties en gesponsorde content werken dus steeds minder goed, terwijl organische zoekresultaten juist aan belang winnen.

Is je content SEO-proof, dan kunnen mensen je vinden. Is je content ook kwalitatief hoogstaand, dan overtuig je mensen van je kwaliteiten en zullen ze uiteindelijk contact met je opnemen.

Met seo-webteksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, vergroot je dus je vindbaarheid én je conversie.”

=> Vraag B: “Werkt zoekmachine-optimalisatie voor alle branches?”

=> Antwoord Emiel: “Bijna. In kleine dorpen en enkele sectoren geldt heel erg ‘ons kent ons’ voor het inhuren van bedrijven. Dan is het minder belangrijk om je SEO goed op orde te hebben.

Verder zijn er nog bedrijven die zeer specialistisch werk leveren.

Neem bijvoorbeeld het bedrijf Aerospace Propulsion Products, dat systemen maakt om ruimteraketten te starten. Zij hebben niet eens een website nodig, aangezien ze zo ongeveer alleen voor de ESA en NASA kunnen werken.

De ruimtevaartingenieurs aldaar weten wel dat dit bedrijf bestaat en wat ze kunnen.

In alle andere gevallen werkt SEO. Goede online vindbaarheid is van enorm belang.

Mensen kiezen vaak via internet een bedrijf uit. En als ze al een bedrijf hebben uitgekozen, checken ze vaak nog even de online presentatie van een onderneming.

Heb je je digitale visitekaartje niet op orde? Jammer, dan vertrouwen mensen je niet meer en gaan ze door naar je concurrent.

Zelf blog ik met mijn bedrijf ‘De Zoekmachinemeesters’ voor advocaten. Bij het zoeken van een advocaat is vertrouwen extreem belangrijk, dus moet online alles tiptop in orde zijn.

Wat geldt voor een advocaat, geldt evenzeer voor een ziekenhuis of de loodgieter bij jou om de hoek. Knappen mensen af op je site, dan ben je ze voorgoed kwijt.”

4. Marcel Plaatsman, copywriter bij ‘Shopcommerce BV

=> Vraag A: “Is correct taalgebruik in de seo-teksten noodzakelijk voor een goede vindbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Google laat geen schoolmeesters los op de seo-webteksten die worden geïndexeerd. Je zou dus denken dat taalgebruik niet uitmaakt, fouten worden niet afgestraft, in elk geval niet direct.

Toch heeft taalgebruik, dat heeft Google zelf ook vastgesteld, invloed op de ranking!

Dit zal het gevolg zijn van het gedrag van bezoekers: Een seo-webtekst waar veel taalfouten in staan, komt minder betrouwbaar over, dus gaan bezoekers daar sneller vandaan.

Correct taalgebruik is dus wel degelijk belangrijk!

Tegelijk kun je ‘correct’ dan wel iets rekkelijker opvatten dan een schoolmeester zou doen.

Een Beetje spelen met taal, hier en daar wat buiten de lijntjes kleuren met een knipoog, is geen enkel probleem.

Bezoekers waarderen dat juist.”

=> Vraag B: “Waarom nog seo-teksten in het Nederlands schrijven? Engels is toch een taal met veel meer bereikbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Het komt nog wel voor dat ondernemers denken dat ze aan een website in het Engels genoeg hebben.

Inderdaad spreken meer mensen Engels en ook Nederlandstaligen kunnen in de regel prima uit de voeten met een website die in het Engels is. Alleen: die Nederlandstaligen googelen nog altijd wel in het Nederlands.

Als je zichtbaar wilt zijn voor Nederlandse en Vlaamse Google-gebruikers, zorg dan dat je website (ook) in het Nederlands is, alleen dan word je gevonden!

Met Nederlandse seo-webteksten laat je ook zien dat Nederlandstalige bezoekers belangrijk voor je zijn.”

5. Anne Malsy-Mink, seo-tekstschrijver bij ‘Contentgarden

=> Vraag: “Wat is je werkwijze voor SEO-teksten?”

=> Antwoord Anne Malsy-Mink: “Regelmatig krijg ik als schrijver de vraag: We willen graag dat je onze webteksten optimaliseert, maar wat is eigenlijk je werkwijze als SEO- schrijver?

Zoekmachine-optimalisatie, dat blijft een abstract begrip. Een goede vraag dus: optimaliseren van teksten voor zoekresultaten, hoe doe je dat?

Hoe ziet dat er concreet uit?

Ik vertel dan altijd dat ik een checklist hanteer. Een checklist met een aantal usual suspects.

Zoals  keywords op de juiste plek / shorttail + longtail / semantisch.

Maar ook voldoende en onderstreepte links (intern plus extern), elke pagina een landingspagina en handige microcontent / alt-tekst.

Ook vraag ik altijd door waarom klanten jou moeten hebben en niet een ander.

Reken maar op extra inspiratie voor keywords en seo-copywriting.

Daarna trek ik de boel iets breder: Welke social media werken goed voor deze klant?

Hoe kunnen we zoveel mogelijk kwalitatieve, unique content genereren?

Google just loves content, content en nog meer content.

Zelfs longreads mogen weer – mits van goede kwaliteit.

Filmpjes, infographics, FB challenges, alles wat je lezers leuk vinden, vindt Google daardoor ook tof.

Sinds 2 maanden check ik daarnaast of webshops een SSL- certificaat hebben.

Google wordt heel blij van zo’n certificaat want het geeft aan dat je een veilige website hanteert.

SEO kent zoveel kanten en vooral kansen.

De kneep zit ‘m niet alleen in de keywords.

Ook copywriting waarmee je de lezer raakt, inspireert of – very Cialdini – een onbewust probleem aanstipt, helpt voor een hogere ranking.

Of wat meer technische foefjes, zoals een goede sitemap of een grappige 404-pagina.

De sleutel tot optimalisatie blijft echter de positieve beleving van de lezer.

Vinden je bezoekers je seo-webteksten leuk en waardevol?

Dan beloont Google je graag met een hogere ranking!”

6. Kristel Houtappels, seo-tekstschrijver bij Kristel Houtappels teksten

=> Vraag A: “Is het een goed idee om backlinks naar mijn website te kopen?”

=> Antwoord Kristel: “Kwalitatieve backlinks naar je website zijn waardevol. Hierin ligt eigenlijk al het antwoord op deze vraag:

Het is NIET aan te raden te kiezen voor betaalde backlinks.

De diensten waarbij je backlinks kunt kopen leveren je NOOIT waardevolle links op.

Gevolg?

Google herkent dit, waardoor je na een korte piek genadeloos onderuit gaat en uiteindelijk misschien wel  helemaal uit de zoekresultaten zult verdwijnen.

En het kost té veel moeite en tijd om dit weer te herstellen.

Niet doen dus!”

=> Vraag B: “Wat is beter: Nieuwe seo-webteksten laten schrijven of bestaande webteksten ‘pimpen’?”

=> Antwoord Kristel: “Heb je een blog, dan denk je waarschijnlijk dat je eindeloos met nieuwe seo-webteksten op de proppen moet komen om je publiek te blijven boeien.

Maar waarom zou je al je tijd steken in nieuwe seo-webteksten, terwijl je misschien al een goudmijn aan waardevolle informatie tot je beschikking hebt?

Veel content raakt nooit ‘over datum’ en zal altijd waardevol en relevant blijven.

Het is een kleine moeite om bestaande webteksten te pimpen, je zult zien dat je ranking in no-time verbetert.

Hoe?

Herschrijf de webteksten, maak ze scanbaar

Verbeter de linkstructuur door meer (interne) links of bijvoorbeeld een inhoudsopgave toe te voegen

Verrijk je webteksten door middel van foto’s, video’s of infographics”

7. Hannelore Blomme, seo-tekstschrijver bij ‘Hannelore Blomme

=> Vraag A: “Wat is lokale SEO en hoe begin ik eraan? Hoe pas ik dit toe in mijn seo-teksten?”

=> Antwoord Hannelore: “Lokale SEO of lokale zoekmachine-optimalisatie is een zeer goed idee voor elke zelfstandige of KMO die mikt op klanten uit eigen streek.

Met andere woorden, voor elke zelfstandige van wie de klanten tot bij hem of haar komen en niet omgekeerd.

Succesvolle lokale website optimalisatie zorgt er namelijk voor dat mensen uit jouw buurt die op zoek zijn naar jouw product of dienst, jouw zaak bovenaan in de zoekresultaten zien.

Heb je dus een kapperszaak, dokterspraktijk, winkel of sportfaciliteit, dan is focus op goede of betere lokale vindbaarheid absoluut een must.

Om even het voorbeeld van een dokter te nemen: in heel het land hoog scoren op de term ‘huisarts’ is quasi onbegonnen werk, want er zijn honderden huisartsen in België.

Gelukkig weet Google doorgaans waar elke surfer zich bevindt, en daarom ziet wie ‘huisarts’ googelt bovenaan in de resultaten een kaartje met alleen maar huisartsen uit de buurt.

Het is dus zaak om op dat kaartje te verschijnen en in de lijst eronder zo hoog mogelijk te scoren.”

=> Vraag B: “Op welke manier verschilt lokale SEO van ‘gewone’ of ’n ationale’ SEO?”

=> Antwoord Hannelore: “Er zijn gelijkenissen in het algoritme van Google tussen de twee campagnes, maar ook verschillen.

Zo heb je voor lokale vindbaarheid in de eerste plaats een profiel op Google nodig, en daarop reviews van klanten (bij voorkeur veel en goede).

Links plaatsen van en naar andere websites is voor beide tactieken even belangrijk, maar wil je scoren op lokale vindbaarheid, link dan naar websites die zich richt op activiteiten of evenementen uit de buurt.

Verder zijn ‘citations‘ (vermeldingen van je bedrijfsgegevens op andere websites) belangrijker voor lokale zoekmachine-optimalisatie dan voor nationale zoekmachine-optimalisatie.”

8. Seo-copywriter Sjoukje Dijkstra

=> Vraag A: “Wordt zoekmachine-optimalisatie niet automatisch door WordPress geregeld?”

=> Antwoord Sjoukje: “Nee, dat is niet automatisch ingesteld.

Wel kun je jouw instellingen zo aanpassen dat je website zo hoog mogelijk rankt, maar je moet wel echt zelf gaan werken met tags, en de snippets goed invullen.

Zoals de meta-tekst, de url, en ook het keywoord. Ook moet je de tussenkopjes goed invullen. Dus werken met H2, H3, of H4.

Hierbij kan ik van dienst zijn, ook door bijvoorbeeld het opstellen van een hulpdocument (een gebruiksaanwijzing voor website-redacteuren en bloggers), waarmee iedereen – ook degenen die er minder verstand van hebben – rekening kan houden met de zoekmachine-optimalisatie. ”

=> Vraag B: “Welke seo-tools gebruik je vaak?”

=> Antwoord Sjoukje: “Ik maak nog het meeste gebruik van Google Analytics. Daarnaast ook wel van Semrush.

Mocht dat van toepassing zijn, dan kan ik ook met veel content management systemen (en tools) uit de voeten. ”

=> Vraag C: “Op welke manier ga je tewerk?”

=> Antwoord Sjoukje: “Brainstormen (i.s.m. de klant) op zoekwoorden en die door Google Analytics halen.

De beste en meest relevante zoektermen zet ik in een lijst, en zal ik toepassen in seo-webteksten die ik schrijf.

Wel op zo’n manier dat je niet merkt dat het om een geoptimaliseerde webtekst gaat.”

9. Marensa Van Oosten, seo-tekstschrijver bij ‘D-Write One

=> Vraag A: “Is een SEO-tekst niet gewoon een tekst waarin één keyword gewoon vaak herhaald wordt?”

=> Antwoord Marensa: “Was het maar zo simpel!

Natuurlijk staat er een zoekterm centraal in een SEO-tekst, maar het is niet de bedoeling om deze specifieke term gewoon maar wat door een tekststuk heen te ‘strooien’.

In een goede SEO-tekst wordt op de eerste plaats gebruik gemaakt van een centraal keyword, ook wel het hoofdkeyword, en deze wordt aangevuld met zoektermen die als het ware ondersteunend zijn.

Vervolgens wordt er nog gebruik gemaakt van een wisseling tussen enkelvoud en meervoud wanneer dit van toepassing is en, indien mogelijk, worden er synoniemen gebruikt.”

=> Vraag B: “Ik wil de zoekterm ‘auto verkopen’ gebruiken. Kan dat?”

=> Antwoord Marensa: “Natuurlijk kan dat!

Er wordt heel veel gezocht naar manieren om een auto te verkopen, dus het is niet vreemd dat deze zoekterm als eerste in de gedachten schiet.

Daar wil iedere autoverkoper wel op gevonden worden.

Verstandig is het helaas niet om voor deze zoekterm te kiezen.

De concurrentie is ontzettend hoog en het is gewoonweg onmogelijk om met deze zoekterm in een SEO-tekst een toppositie in de zoekmachines te realiseren.

Beter is het om in dit geval gebruik te maken van modifiers die de term verlengen en direct meer kansen bieden.

Sterke modifiers zijn onder meer: goedkoop, snel, informatie en checklist. Natuurlijk worden de modifiers gekozen die goed aansluiten bij de zoekterm.”

=> Vraag C: “Iedere SEO-tekst heeft minstens 10 interne links en nog werkt het niet. Hoe komt dit?”

=> Antwoord Marensa: “Interne links in een SEO-tekst zijn zeker aan te raden, maar voor SEO-teksten geldt ook altijd dat je het niet moet overdrijven.

SEO-teksten die voor 40% uit de zoekterm bestaan worden ook niet gevonden, eenvoudigweg omdat de tekst niet goed leesbaar meer is.

Daarnaast trapt Google ook allang niet meer in dit soort ‘grapjes’.

Een teveel aan interne links in een SEO-tekst heeft eigenlijk hetzelfde effect.

Natuurlijk kun je best 10 interne links plaatsen, maar dan moet de tekst wel meer dan 500 woorden bevatten.

Men schrijft vaak (te) korte SEO-teksten van slechts 250 woorden gemiddeld.

Het wordt te rommelig wanneer hier 10 links in worden geplaatst en dit gaat ten koste van de ranking.”

=> Vraag D: “Ik heb 10 producten van dezelfde producttekst voorzien en de kleur en grootte in de tekst aangepast. Krijg ik nu 10 nieuwe vermeldingen in Google?”

=> Antwoord Marensa: “Ik zie het zo vaak gebeuren..

Iemand verkoopt bijvoorbeeld stressballen in 10 verschillende kleuren. Iedere kleurvariant wordt gezien als een afzonderlijk product en krijgt ook een eigen productomschrijving.

Vervolgens wordt er één tekst geschreven en wordt bij alle kleurvarianten geplaatst. Heel verleidelijk natuurlijk, want enkel de kleur hoeft te worden aangepast en je hebt direct 10 goede teksten online staan.

Helaas gaat deze vlieger niet op, want Google houdt niet zo van duplicate content.

Kopieer dus nooit van een concurrerende website, maak geen gebruik van productomschrijvingen van de leverancier en plaats eigen (SEO-)teksten ook echt maar op één webpagina.

Duplicate content op de website kan ervoor zorgen dat de website helemaal uit de Google resultaten wordt verbannen en dat zou meer dan zonde zijn!”

SEO-copywriter gezocht voor professionele seo-teksten / seo-webteksten?

Ontdek hier meer over mij.

Of neem contact op.

De 7 beste SEO tips voor beginners

seo tips

Op zoek naar tips voor SEO of seo-copywriting?

Dan zit je goed bij seo-bureau Jasseo.be.

Onderstaand artikel over seo tips is geschreven door gastblogger Nick Keijzer, tekstschrijver voor Ucare Loopbaanbegeleiding en Klik Proces.

De 7 beste SEO tips voor beginners!

Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een website. Het is een digitale voordeur voor alle bezoekers die zich op de digitale snelweg bevinden.

Maar hoe zorgt u ervoor dat de bezoekers juist uw voordeur vinden en doorklikken naar uw website?

De aanpassingen die u kan doorvoeren om dit te bereiken wordt zoekmachine-optimalisatie genoemd. De Engelse vertaling van zoekmachine optimalisatie is Search Engine Optimization (SEO).

Google heeft zeer lastige en unieke formules om uw ranking in Google te bepalen. Daar kan u bijna geen grip op krijgen.

Wel bent u in staat om een aantal zaken op uw website te verbeteren waardoor uw pagina beter scoort in de zoekmachines. Hieronder treft u een aantal waardoor u als beginner zijnde direct kan scoren in Google:

Titel van de pagina

De titels van uw pagina’s geven voor de lezer en de zoekmachines aan waar uw pagina over gaat. Het laat zien waar uw pagina over gaat.

Op het moment dat Google probeert te herkennen waar uw pagina over gaat, dan wordt er gekeken naar uw paginatitel. Dit proces wordt ook wel indexeren genoemd.

Het belangrijke aan titel is dat hij kort en bondig moet zijn. Daarnaast moet de titel relevant zijn en duidelijk slaan op de inhoud van de pagina.

Kopieer geen titels van andere pagina’s, maar zorg ervoor dat u een unieke titel opstelt.

URL

URL is de afkorting voor Uniform Resource Locator en is eenvoudiger gezegd het adres van een bestand op internet. Het is belang om alle URL’s netjes te structureren.

Om te beginnen is het verstandig om te kiezen voor korte en duidelijke URL’s. Lange URL’s schrikken veel bezoekers af en maakt het voor de zoekmachines lastig om uw pagina’s te indexeren. Hieronder twee voorbeelden:

Goede URL: www.voorbeeld.nl/goedeurl

Slechte URL: www.voorbeeld.nl/ditiseenslechturl123%%

Houd uw URL’s kort en bondig!

On-page seo tips: Afbeeldingen en tekst

Uw website is eigenlijk een etalage. Teksten en afbeeldingen zorgen ervoor dat uw etalage wordt ingericht en dat het leuk wordt om te kijken naar uw website. Google vindt dit erg belangrijk!

Om te beginnen moet u ervoor dat er – na uw titel – een inleiding volgt waarin ook een aantal woorden vetgedrukt zijn. Gebruik in dit stukje tekst de belangrijke zoekwoorden waardoor u veel bezoekers zal trekken.

Vervolgens gaan we kijken naar de afbeeldingen. Alle afbeeldingen die u uploadt moeten ook worden voorzien van duidelijke titels. Maar het niet zijn alleen de titels waarin u duidelijk een zoekwoorden kan verwerken, ook de alt-tekst speelt een grote rol.

De alt-tekst is voor Google belangrijk, omdat dit een soort toelichting is van de afbeelding. Google ziet geen afbeelding, maar herkent een afbeelding aan de alt-tekst.

Off-page seo tips: Online promotie of linkbuilding

Online promotie wordt ook wel eens linkbuilding genoemd.

Waar dit voor staat, is het zorgen van een verwijzing naar uw website. Deze verwijzing wordt dient te worden gegeven vanaf een externe website. Dit zorgt voor autoriteit en dit is voor de zoekmachines een belangrijke pijler.

Het geeft aan dat u mogelijk een expert bent in datgene waar uw website over gaat.

Probeer daarom online relaties op te bouwen en te vragen of het mogelijk is dat u een link krijgt vanaf een andere website. Vaak gaat dit op basis van uitwisseling, dus wees bereid om samen te werken op dit vlak.

Off-page seo tips: Social media

Social media… nagenoeg iedereen is tegenwoordig wel bereikbaar via social media. Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook, het zijn media waarmee u heel eenvoudig contact kan leggen maar allerlei mensen over de gehele wereld.

Het is ook een zeer makkelijke wijze om uw naamsbekendheid te vergroten en ook links te krijgen vanuit externe websites. Wanneer u via diverse kanalen zorgt voor dynamiek die leidt tot meer bezoekers op uw website, is dit natuurlijk alleen maar goed voor uw naamsbekendheid en uw online relevantie.

Mocht u zoiets hebben van: “Dit is kinderspel, heeft u informatie die wat dieper gaat?” Ja, zeer zeker. Probeer dan eens dit artikel en kijk of hier verder mee komt.

Bloggers opgelet: Zo scoor je in Google met je teksten!

hoe als blogger geld verdienen met je blog

Bloggers, met seo-copywriting en SEO bereiken jullie posts meer lezers en bezoekers.

Maar hoe begin je daar nu aan?

En hoe kan je nog goed (beter) scoren in Google?
hoe bloggers scoren in google

Zo scoren bloggers in Google met hun blogs! (gastblog)

Bloggen is een ‘hot item’ en op het moment zijn er nagenoeg ontelbaar blogs te vinden op het wereldwijde web.

Een blog is zo aangemaakt en iedereen die een computer heeft, kan een blog op het internet plaatsen.

blog seo, seo blog

Toch verdwijnen heel veel blogs in het afvoerputje van het internet. Dat heeft dikwijls te maken met een combinatie tussen leesbaarheid en vindbaarheid.

De vindbaarheid is heel goed te beinvloeden. SEO is ook voor BLOGS daarom een interessante optie.

Je maakt namelijk je blogs een stuks interessanter voor zoekmachines waardoor ze beter vindbaar zijn voor bezoekers. Wij bieden u enkele tips om uw blog beter vindbaar te laten zijn.

wat is seo zoekmachineoptimalisatie

1. SEO BLOG: Bloggen met zoekwoorden voor on-page SEO

Het gebruik van zoekwoorden is essentieel. Zoekwoorden, oftewel keywords, zijn de woorden die je bezoekers intikken wanneer ze een dienst, product of vermaak zoeken.

Het is van belang om een aantal zoekwoorden per blog te gebruiken. Doe dit in de tekst, de titel, de afbeeldingen mac en de omschrijvingen van de afbeeldingen.

Om een aantal zoekwoorden te ontdekken, kan je de online tools Ubersuggest en Google Keyword Tool gebruiken.

Tip: Wil je vooral lokaal gevonden worden? Gebruik dan lokale zoekwoorden voor lokale SEO.

Lokale seo

2. Links van en naar andere bloggers voor LinkBuilding

Het verkrijgen van links is ontzettend belangrijk voor de zoekmachine-optimalisatie.

Google ziet het als volgt:

Wanneer gerelateerde websites een verwijzing (een link) naar je websites hebben, dan doe je er klaarblijkelijk toe. Google zal je belonen met een hogere positie in Google, omdat je relevant bent.

Een goede manier om aan een link naar je website te komen, is het schrijven van gastbloggen. Overigens is het belangrijk dat je het ook andersom doet.

Nodig ook enkele gast bloggers uit om een stuk te schrijven voor jouw website. Google vindt dat het digitale mes aan twee kanten moet snijden.

hoe als blogger geld verdienen met je blog

3. Frequentie: Bied genoeg content aan!

Zorg dat je met enige regelmaat een educatief artikel of een vermakelijk blog plaatst. Zoekmachines willen graag dat je actief bezig blijft met je blog. Denk hierbij aan een frequentie van 2 à 3 x keer per week een nieuw artikel op je blog.

4. Deelbaarheid: Promoot je content via social shares!

De zoekmachines vinden het belangrijk dat zij alle bezoekers met enige regelmaat de meest aangename artikelen kunnen voorschotelen. Vandaag de dag gaat dit via social media als Twitter, Facebook, Instagram et cetera.

Maak het mogelijk dat je blog gedeeld kan worden via enkele buttons op je website.

growth hacking voor startups, tips, tools & betekenis

5. Interactie met je bezoekers voor betrokkenheid

Bloggen draait natuurlijk om interactie. Voordat je een blog schrijft, ben je ongetwijfeld bezig met wat je los wil maken bij de lezers.

Op het moment dat je reacties krijgt, is het van belang dat je zorgt voor een bepaalde mate van interactie met je bezoekers. Het brengt je blog tot leven en zorgt ervoor dat de zoekmachines meer waarde toekennen aan je blog.


Zelf geen tijd om te bloggen?
Maar je wil wel (beter) scoren in Google en meer bezoekers naar je website of webwinkel?
Twijfel niet me te contacteren voor SEO, linkbuilding, sociale media en bloggen.

(Deze post werd geschreven door gastblogger Nick Keijzer, tekstschrijver voor Klik Proces en Ucare Outplacement)

Tips van een copywriter voor betere vacature webteksten

copywriter-voor-vacatures

Tips vacatureteksten schrijven van seo-copywriter Jasper Verelst. Eveneens copywriter voor vacatures.

copywriter voor vacatures schrijven hoe

Op basis van een ECHTE VACATURE uitgeschreven door een multinational.

=> ! De naam van het bedrijf in kwestie dat de vacature uitschreef heb ik moeten schrappen na dreiging met juridische stappen, daarom noem ik het dan maar ‘Fictief Bedrijf 1’.

Mijn excuses als het daardoor wat ingewikkeld is geworden.

MAAR DUS:

Deze blogpost geeft meer inzicht in:

  1. Praktische tips vacatureteksten schrijven: Een standaard vacature ontleed
  2. Wervende vacaturetekst: Hoe het beter kan! Uitgewerkt voorbeeld
  3. Vacatureteksten schrijven: Wat is een goed geschreven vacature?
  4. Wat zijn de voordelen van een écht goed geschreven vacature door een copywriter voor vacatures?

Tips vacatureteksten schrijven van een copywriter voor vacatures: Een slechte vacature ontleed

Onderaan ontleed ik deze vacature uitgeschreven door een multinational.

Opmerkingen zette ik in het vet.

COPYWRITER GEZOCHT:

(Ze beginnen met een saaie, lange introductie die waarschijnlijk door bijna niemand gelezen wordt en die ook bijzonder ingewikkeld is, aangezien er naast ‘Fictief Bedrijf 1’ melding gemaakt wordt van een ander bedrijf (OF IS HET EEN AFDELING BINNEN HET BEDRIJF?) waardoor het allemaal dus veel te ingewikkeld word)

Maar goed, DUS:

De VACATURE:

“Als specialist in advertising en marketing services (=1 woord, beter nog gewoon marketing), zal ‘Fictief Bedrijf 1‘ weinig introductie nodig hebben. (Is dat zo? Kent iedereen dan ‘Fictief Bedrijf 1’? Wie dit niet kent zal zich dom voelen en dat kan bekwame mensen zelfs afschrikken om te solliciteren).

Wereldwijd 170 offices (kantoren, waarom Engels?), partner van topmerken (zoals?) en gekend voor (niet bij iedereen) innovatieve campagnes en commercials (zoals?).

Binnen ‘Fictief Bedrijf 1’ staat ‘Fictief Bedrijf 2 of is het een afdeling binnen ‘Fictief Bedrijf 1?’ garant voor het servicen van 1 grote klant, een belangrijke speler binnen retail. Door de jaren heen en binnen verschillende markten, heeft ‘Fictief Bedrijf 2’ een sterk partnership uitgebouwd met deze retailer.

vacature herschrijven copywriter

( I’m lost! Ik begrijp deze paragraaf gewoon niet. Wat is nu eigenlijk de relatie tussen ‘Fictief Bedrijf 1’ en ‘Fictief Bedrijf 2’ (of is het een afdeling binnen het bedrijf? Wat wordt hier eigenlijk gezegd? )

‘Fictief Bedrijf 1’ treedt op als allround marketing communication partner (marketingpartner dus) voor zijn klanten, zowel op operationele wijze als in de rol van strategische partner (Wat betekent dat concreet?).

De missie van ‘‘Fictief Bedrijf 2(wat is dat?) bestaat er in alle bestaande marketing communicatie, wekelijkse leaflets en point of sales (wat is dat?) op te volgen. Deze scope (wat is dat?) zal verder uitgebreid worden naar andere kanalen binnen brand activity.

Samen met ‘Fictief Bedrijf 2’, kijkt ‘Fictief Bedrijf 1’ uit naar dynamische collega’s voor het nieuwe team (van welk bedrijf nu?).

hoe wervende vacatures schrijven tips, professioneel

COPYWRITER (nu pas krijgt de werkzoekende de info over de eigenlijke vacature te zien. Heel het vorige stuk kan in 1 zin, wordt toch niet helemaal gelezen, zeker niet als eerste, mensen zoeken direct naar de jobinhoud en wat ze in de plaats krijgen )

Je komt terecht in een dynamisch ( = clichéwoord maar wat betekent dat hier nu eigenlijk?) team dat er samen voor gaat om elke editie van de leaflet en headlines tijdig en op correcte wijze (manier is beter) op te leveren.

Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van klantenbehoeften naar sterke en overtuigende copy (veel te formeel geformuleerd). Je houdt de eindgebruiker in het achterhoofd en zorgt dat jouw tekst naadloos aansluit bij hun (zijn of haar) leefwereld.

Jouw rol:
* Overtuigende teksten schrijven voor de leaflet en headlines (=?). Herschrijven en updaten van bestaande copy.
* Je schrijft zakelijke en commerciële teksten voor de leaflet en point of sales (?): recepten, newsletters (nieuwsbrieven dus), slogans, …
* Samen met de Art Director, speel je een actieve rol in het ontwerpen van (beter: ontwerp je) nieuwe campagnes en initiatieven.

PROFIEL

Je behaalde bij voorkeur een Master of een Bachelor in Communicatie of een Talenrichting. 2 – 5 jaar ervaring als Copywriter is ideaal, maar laat dit je niet weerhouden om te solliciteren. (Als je het als bedrijf niet eist, zet het er dan niet in. Je schrikt enerzijds talentvolle copywriters af die geen diploma hebben (copywriting leer je immers ook niet op school) en anderzijds mensen met een diploma in een communicatierichting maar zonder ervaring als copywriter. Zo schrik je dus onnodig potentiële kandidaten af. Als deze vereisten wél noodzakelijk zijn voor jou als werkgever, zet dat er dan ook in.)

Je commerciële feeling (cliché) en oprechte (‘Who are we kidding but we will fake it off course cause it’s our job’) interesse in de klant en zijn business (retail) zet je moeiteloos om in een wervende tekst. (Wat voor teksten? Wat moet er worden bereikt met de teksten?)

  • Je slaagt erin (kan) kort, helder en gestructureerd te schrijven.
  • Je bent een teamplayer (cliché + waarom moet je voor deze functie een teamplayer zijn?), en kan als geen ander (schrikt af) deadlines crunchen (halen?).
  • Basiskennis van SEO en Social Media is mooi meegenomen. (als niet echt nodig, zet het er niet in. Kan afschrikken, zeker als mensen de termen niet kennen).
  • Naast het Nederlands, lukt het je aardig (Hoe aardig? Hoe goed moet mijn Frans zijn?) om ook in het Frans commerciële teksten op papier te zetten (je collega Vertaler zet de puntjes op de i).

AANBOD

  • Een uitdaging van formaat (nietszeggend, waarom dan?), en dit om mee te werken aan de uitbouw van een nieuwe setup binnen een world class group. (Is dat eigenlijk wel een aanbod? Een reden waarom iemand zou willen werken voor jou? Schrikt ook eerder af want klinkt als veel verantwoordelijkheid)
  • Deel uitmaken van een team van dynamische (cliché) professionals gehuisvest in een trendy pand. (Again: Is dat een aanbod?)
  • Markt conform salaris (met company car) “(Hoeveel dan? Valt te bespreken?)

 De werkzoekende weet nog altijd niet wat hij nu in de plaats krijgt om voor jou te komen werken elke dag. Hoe kan hij nu beslissen of dit interessant is? Hoeveel verdient hij? Verzekeringen? … Wanneer een bedrijf niet aangeeft wat ze willen betalen, dan betekent dat meestal niet veel goeds. Trouwens, als je hier het loon bij vermeldt, dan filter je ook automatisch op potentiële kandidaten.

TOT HIER DE VACATURE.

De gebrekkige vacature van hierboven heb ik hieronder herschreven met de info die ik voorhanden had.

Vacature schrijven voorbeeld: Hoe het al véél beter kan!

Ik heb geprobeerd de vacature helderder, transparanter, vollediger en leesbaarder te maken.

Laat gerust in een comment onderaan deze blogpost weten welke jij de beste vacature vindt en waarom.

Vacature: Copywriter bij ‘Fictief Bedrijf 1’ (Jasseo.be, copywriter voor vacatures)

‘Fictief Bedrijf 1’ zoekt een voltijdse copywriter.
Ervaring of een diploma zijn niet vereist.
Kan je ons overtuigen van jouw schrijfkwaliteiten? Zowel in het Nederlands als in het Frans? Dan word jij misschien wel onze nieuwe copywriter.

Wie zijn wij?
‘Fictief Bedrijf 1’ is een succesvol marketingbureau met wereldwijd maar liefst 170 kantoren. Onze klanten zijn bedrijven uit verscheidene sectoren, van de bouwsector over de sportwereld tot de modewereld.

Over de functie
Als copywriter bij ‘Fictief Bedrijf 1’ zal je enerzijds commerciële, wervende teksten schrijven voor onze klanten. Daarnaast zal je teksten schrijven voor onze eigen folders, bedrijfsfiches, sociale mediakanalen, … Oudere teksten zal je gaan herschrijven.

Ook voor de websites, blogs en sociale mediakanalen van zowel onze klanten als van ‘Fictief Bedrijf 1’ zelf zal je teksten gaan schrijven. Dit zullen (seo-teksten) zijn waarin je bepaalde trefwoorden (zoekwoorden) verwerkt waarop we graag goed in Google gevonden willen worden. Als je hier nog geen kennis van hebt, zullen we jou dat graag aanleren.

Je zal teksten en seo-teksten schrijven in het Nederlands en het Frans. Belangrijk is dat je moedertaal Nederlands is, omdat je Nederlandstalige teksten niet worden nagekeken. Je Franstalige teksten zullen nagekeken worden door onze vertaler Nederlands-Frans.

Wat krijg je?
Over het loon valt te onderhandelen, maar ga uit van een loon tussen de … en … EUR. Uiteraard houden wij graag rekening met je ervaring, capaciteiten en leeftijd. Ook op een bedrijfswagen, laptop, smartphone en hospitalisatieverzekering, … kan je bij ons rekenen.

Als je bij ons start, laten we je zeker niet aan je lot over. We leiden jou goed op in de wereld van ‘Fictief Bedrijf 1’ en stellen je natuurlijk voor aan al onze collega’s in ons kantoor in …. We zijn er zeker van dat je je snel thuis zal voelen bij ons en graag aan de slag zal willen gaan!

Interesse?
Lijkt deze job iets voor jou?
Stuur ons dan je cv, een motivatiebrief en 2 commerciële teksten door.
Binnen de 2 weken verneem je iets van ons. Je wordt dan mogelijk uitgenodigd op ons kantoor in …, waar je ook nog een schrijftelijke proef zal afleggen.

Heb je vragen over deze vacature?
Twijfel dan niet ons te contacteren via mail (…) of telefoon (…)

Welke vind jij de beste vacature?
Laat het gerust weten onderaan deze pagina.

Vacatureteksten schrijven: Wat is een goed geschreven vacature?

Als een vacature duidelijk en helder is voor iedereen die ze leest, en meteen alle info bevat die een werkzoekende of potentiële kandidaat wil of moet weten, dan zal de vacature vaker de juiste kandidaten aantrekken.

Als een vacature de juiste kandidaten aantrekt, dan kan je spreken over een goed geschreven vacature.

Een goede vacature is dus:

Duidelijk
Helder
En bevat alle info die een potentiële kandidaat of sollicitant moet weten

Een copywriter voor vacatures kan je daarbij helpen.

Wat zijn de voordelen van een écht goed geschreven vacature?

Een werkzoekende die een goed geschreven vacature leest, zal goed kunnen aanvoelen of hij al dan niet geschikt is voor de job. Ook kan hij voor zichzelf al meteen uitmaken of het aanbod van het bedrijf voor hem of haar de moeite is. En of er eventueel te onderhandelen valt.

Met een écht goed geschreven vacature, trek je dus enkel (of toch veel vaker) kandidaten aan die wel degelijk geschikt én gemotiveerd zijn voor de job. Gedaan dus met het eisen van motivatie. Motovatie komt dan immers vanzelf.

Twijfel dus niet om een ervaren copywriter voor vacatures in te schakelen.

Veel tijdsbesparing
Met een écht goed geschreven vacature bespaar je natuurlijk ook veel tijd: Zowel aan het sorteren van je stapel cv’s op relevante en niet-relevante cv’s, als aan nutteloze gesprekken met kandidaten die toch geen kandidaten blijken.

Bespaar geld
En bespaar je tijd? Dan bespaar je ook geld. Bovendien zal je ook sneller een geschikte kandidaat vinden en dus sneller kunnen beginnen verdienen aan je nieuwe werknemer.

Beter voor je imago
Met een goed geschreven vacature kom je als bedrijf ook beter over dan met een slecht geschreven vacature. Vreemd genoeg staan in de meeste vacatures nog altijd heel veel schrijffouten.

Schrik gaan goede kandidaten af!
Wat mag een vacature ook zeker niet doen? Potentiële kandidaten afschrikken! En dat is ook al vaak het geval.

Veel vacatures vragen immers enorm veel capaciteiten, vaardigheden en ervaring en hebben het dan nog niet eens over wat de kandidaat daarvoor in de plaats terugkrijgt. Daardoor creëer je vaker dan je lief is een ‘laat-ook-al-maar’ reactie. Ook bij steengoede kandidaten. Spijtig, toch?

Het belang van goed geschreven vacatures door een copywriter voor vacatures is dus groot: Je bespaart tijd, geld en adem aan nutteloze en dure rekrutering, je trekt bijna alleen maar echt potentiële kandidaten aan, én je kan sneller beginnen verdienen aan je nieuwe werknemer!

Copywriter voor vacatures inschakelen

Gaat het schrijven van wervende vacatures jou of je werknemers niet goed af?

Je weet nooit echt goed hoe eraan te beginnen?
Je hebt er niet echt de tijd?
Je vindt het een saai en verplicht werkje?
Je hebt er nooit echt zin in, waardoor je vacatures onvolledig zijn en vaak verkeerde mensen bereiken?

Dan is het inschakelen van een copywriter voor vacatures toch wel een goed idee:

Om je vacatures te schrijven
Om je vacatures te herschrijven

Om zowel de kwaliteit van je vacatures te verhogen, als meer tijd te hebben voor andere zaken.

Op zoek naar een ervaren copywriter voor vacatures te schrijven of herschrijven?
Altijd snel je teksten nodig?
Contacteer me gerust om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen

Lees ook: Wat is SEO?
Lees ook: Wat zijn SEO-teksten?