SEO copywriter Jasper Verelst uit Lier | SEO-tekstschrijver

seo copywriter - tekstschrijver

Zoek je een seo copywriter voor een freelance seo-copywriting vacature?

Wil je graag professionele seo-teksten laten schrijven voor je website?

Interesse in een seo copywriting opleiding?

Of gewoon nood aan goede of betere SEO voor je website of webshop?

WELKOM BIJ JASSEO.BE !

seo copywriter tekstschrijverWij zijn ook seo-consultant voor bedrijven en doen naast seo-copywriting ook volledige website-optimalisaties !

In dit artikel vind je:

=> Info over Jasper Verelst als ervaren seo copywriter (wie ben ikreviews, referenties, …)

=> Een heleboel seo-copywriting tips

=> Verhelderende antwoorden op vaak gestelde vragen over de seo copywriter alsook op “wat is seo copywriting

( Meer weten over search engine optimization (SEO)? Ontdek het HIER )

=> Lees ook onze blogpost waarin 9 ervaren seo copywriters een persoonlijk antwoord vormen op de vraag: “Wat zijn goede seo-teksten?”

Waarom seo-teksten laten schrijven door een seo copywriter?

Waarom zijn webteksten nodig? Wat is een seo-tekst? Wat is het nut van seo-copywriting voor jouw website of webwinkel?

“Een website die geoptimaliseerd is stijgt tot wel 300% in Google”

seo-teksten schrijven voor online

Belgen kochten voor 2 MILJARD EUR online!

Daarom wil je dus goed gevonden worden online met je website of webshop:

To get a piece of the pie!

Professionele seo-teksten verhogen je Google-ranking en maken je beter vindbaar.

Wat zijn zoal kenmerken van goede seo-teksten?

Zoekwoorden in meta’s én teksten
Sterke titels en koppen
Zoekwoorden (keywords) in meta’s en teksten
Scanbare seo-teksten (Eyetracking)
Vlot geschreven teksten zonder spelfouten, goede zinsbouw


Betekenis seo copywriter?

Een seo copywriter schrijft converterende webteksten waarin hij zich baseert op een aantal zaken, zoals zoekwoorden.

Wat is seo copywriting? Seo-teksten schrijven met zoekwoorden (keywords)

seo copywriter jasseo, seo-copywriting

SEO-copywriting is het schrijven van een aantrekkelijke, overtuigende, vaak commerciële webtekst met zoekwoorden of keywords.

Dat zijn woorden die mensen intypen wanneer ze iets opzoeken of googelen.

Bv. “zoekmachine-optimalisatie” of “Wat is zoekmachine-optimalisatie” zijn zoekwoorden die mensen Googelen wanneer ze op zoek zijn naar de betekenis van zoekmachine-optimalisatie.

Schrijven van de seo-teksten aan de hand van (gepaste) zoekwoorden is een goed en noodzakelijk begin om hoger te komen in Google.

Enkel met het gebruik van zoekwoorden en die in te passen in de meta’s en de teksten, zal Google begrijpen waar de website over gaat.

=> Heb je een bedrijf in dakwerken en wil je dat jouw website op de eerste pagina met zoekresultaten komt wanneer iemand googelt op ‘dakwerken’? Gebruik dan dit specifieke zoekwoord ‘dakwerken’ op bepaalde plekken in je teksten op je website.

=> Het is belangrijk om jouw website op die eerste pagina te krijgen zodat mensen jouw website (link) zien staan en er op klikken.

bloggers seo scoren google
=> De zoekwoorden die mensen gebruiken kan je te weten komen via Google AdWords. Gebruik dit hulpprogramma om te ontdekken waar mensen naar op zoek zijn!

TIP:

Door je te richten op specifiekere zoekwoorden met minder concurrentie, is het gemakkelijker om je website ‘snel’ op een goede plaats te krijgen in Google.

Immer, goed scoren op algemene zoekwoorden met veel concurrentie, vraagt veel tijd, werk en vaak ook geld.

Het is bijvoorbeeld eenvoudiger om hoog te scoren voor “bakker Gent” dan voor “bakker”.

Het is dus goed hiermee te beginnen. Immers, zo verschijn je ook in de lokale zoekresultaten.

Maar goede seo-copywriting is ook schrijven met aandacht voor je bezoekers en conversie !

Enerzijds vertellen zoekwoorden aan Google waar de website over gaat.

MAAR anderzijds bieden teksten met zoekwoorden een antwoord op de zoekopdracht van mensen.

=> Op die manier zijn zowel Google als je bezoekers gelukkig, en daar is waar het om draait als je wil schrijven voor online en daarmee hoger in Google komen

Mensen lezen een webtekst anders dan dat ze een krant of magazine lezen. Hier moet je jouw online schrijfstijl op aanpassen:

=> Zijn je seo-teksten niet overzichtelijk of scanbaar?
=> Staan de belangrijkste woorden niet op de juiste plaatsen voor een goede, snelle leesbaarheid en on-page optimalisatie voor Google?
=> Spoort de titel niet aan tot verder lezen?

Dan zullen surfers misschien al snel afhaken en op zoek gaan naar een andere website. Op die manier daal je in de achting van Google en nog erger, in de zoekresultaten!

Een goede seo-tekstschrijver schrijft dus zowel voor Google als voor zijn lezers!

Wie ben ik, wat kan ik voor jou betekenen en wie zijn mijn klanten?

Ik kan voor jou een sterke ‘Google-tekst’, webpagina, landingspagina, blogpost schrijven of herschrijven.

Dit doe ik voor kleine en grote klanten Graydon, Xerius, Jakency, … slechts enkele van mijn vaste opdrachtgevers. Meer referenties vind je verder in dit artikel.

Als freelance tekstschrijver ben ik altijd op zoek ben ik naar meer opdrachten, stel ik me graag kandidaat om ook jouw project aan te vatten.

Wist je trouwens dat ik gecertificeerd seo-copywriter ben met ook certificaten in Google Analytics, Google AdWords en website-optimalisatie?

Freelance seo-tekstschrijver voor meer dan 100 start-ups en kmo’s in uiteenlopende sectoren

Elke dag doe ik aan seo-copywriting voor kleine en grotere bedrijven in uiteenlopende sectoren.

Intussen schreef ik als ervaren seo copywriter commerciële en doeltreffende Google-teksten voor meer dan 100 StartUps en kmo’s .

Bekijk zeker mijn portfolio op mijn persoonlijke website voor enkele voorbeelden van websites waarvoor ik de seo-copywriting heb geleverd.

Ik schrijf webpagina’s steeds voor lezers én voor Google
Ik beschrijf dus zowel de voor- als de achterkant van jouw webpagina.

NOG MEER OVER MIJ:

Ik ben zo goed als altijd bereikbaar. Je vindt me meestal wel ergens online. Op Facebook, Twitter of LinkedIn.

Snelle response is dus iets wat je er bij mij altijd bij krijgt. Standaard.

Af en toe doe ik voor webdesign of website-optimalisatie wel al eens beroep op enkele vaste medewerkers waarvan ik weet dat ze steeds kwaliteit leveren. Vooral om te vermijden dat ik een afgesproken deadline niet zal kunnen halen.

Enkele van mijn klanten:

Xerius
Handelsgids
Graydon (bloggen)
Bloovi (bloggen)
Boerenbond (seo-copywriting)
Wearable Stories (seo-copywriting)
Express (copywriting)
Wijnhandel Qualivino (seo-copywriting)
Lingerie Cozette
Jakency.be (seo-copywriting)
Bel Mondo (website optimalisatie)
Proximedia Publicis Group (seo-copywriting)


Reviews – beoordelingen van klanten:

seo-tekstschrijver gezocht

seo copywriter Lokeren review

seo copywriting beoordeling Anja café La NouvelleHallo Jasper, ik ben heel tevreden over jouw werk – Groetjes Anja van café La Nouvelle

Copywriter Limburg

 

Ik ben zeker en vast tevreden over de teksten die u hebt geschreven – Hilde Declercq, Licht&Concept

seo-copywriting Licht&Concept in Torhout - Jasper Verelst
Teksten voor Licht & Concept in Torhout  – Jasper Verelst
copywriter gezocht in Lier, Antwerpen
copywriter gezocht in Lier, Antwerpen
Merci voor alle tips en als ik een expert in zoekmachine-optimalisatie man nodig heb dan hoor je het sowieso van mij. Ook zal ik u aanraden als iemand een specialist nodig heeft. Veel succes verder met uw bedrijf – Lind Bussens

copywriter Antwerpen

Contacteer me voor:

Zoekmachine-optimalisatie voor websites en webwinkel
seo-copywriting
Sociale media marketing
Website optimalisatie

Mijn bloggersprofiel op Bloovi (Belgiës grootste platform voor de digitale PRO)

blogger, seo-copywriter, Bloovi.be

Leer me beter kennen in onderstaande korte video.

seo tekstschrijver

Enkele certificaten die ik behaalde:

goedkope online marketing cursus online


Mijn verhaal: Hoe werd ik de gecertificeerde en ervaren seo-copywriter die ik nu ben?

seo specialist Jasper Verelst Jasseo

Ik studeerde af als journalist (2007) aan de Plantijn Hogeschool in Antwerpen en heb enkele jaren als redacteur en journalist voor de kranten Het Nieuwblad en Het Laatste Nieuws geschreven.

Nadien ben ik me gaan specialiseren in seo-copywriting, schrijven voor online en schrijven voor bedrijven.

Daarvoor volgde ik onder meer een professionele online cursus zoekmachine-optimalisatie die ik jou sterk kan aanraden als je zelf seo-teksten wil kunnen schrijven voor je eigen website, blog, winkel, start-up of onderneming.

Andere relevante cursussen en die ik aflegde:

Google Analytics (Zelf je eigen website en bezoekers eenvoudig opvolgen)
Google AdWords (Hoe eenvoudig adverteren in Google met klein of groot budget)
Conversie Optimalisatie (hoe meer bezoekers laten converteren op je website)

Dankzij deze specialisaties werk ik nu voltijds als freelance zelfstandig seo-copywriter, blogger en tekstschrijver voor bedrijven groot en klein.

SEO-copywriter voor seo-teksten voor start-ups en bedrijven over heel Vlaanderen

Je zal ontdekken dat mijn seo-teksten en copywriting stilaan heel Vlaanderen beginnen te veroveren.

Ik schreef immers al teksten voor bedrijven en websites in:

Lier
Berlaar
Nijlen
Genk
Lommel
Gent
Antwerpen
Maaseik
Deurne
Knokke-Heist
Oosterzele
Roeselare

Voor start-ups en bedrijven in verscheidene sectoren, zoals:

Dakwerkers
Tuinbedrijven
Lingeriewinkels
Restaurants
Cafés
Eventplanners
Schoonheidssalons
Grondwerkers
Kappers
Kunstenaars

Hoe me contacteren?

Je kan me altijd vrijblijvend contacteren voor meer info of een gratis offerte voor je start-up, onderneming of website, via :

info@jasseo.be
+32(0)474-36.87.66

Ook voor :

SEO-zoekmachine-optimalisatie
Responsive wedesign

Jasper Verelst
JasperVerelst.be
seo copywriter / seo-copywriting / seo-bureau
Vredelaan 25
2500 Lier, Antwerpen
Vlaanderen, België


Nuttige en waardevolle Bronnen:

Hoe bereik je pagina 1 in Google? (Engelstalig)
Zoekmachine-optimalisatie volgens Wikipedia
Interessante posts op Google+
(Wanneer) heeft u zoekmachine-optimalisatie nodig?
ultieme lijst van de 200 Google ranking-factors voor websites


Vergaten wij iets?
Blijft u achter met vragen?
Heeft  een opmerking?
Wilt u de lijst met vragen graag aanvullen?

Laat het ons weten via onze contactpagina.

 

SEO Website Optimalisatie

seo website optimalisatie

Met een WordPress SEO website optimalisatie van Jasseo word je website of webshop beter vindbaar in Google.

SEO is onze specialiteit !

SEO Website optimalisatie met WordPress

Heb je al een website?

Maar het is nog geen responsive website?

Op tablets en smartphones is je huidige website of webshop niet echt gebruiksvriendelijk of overzichtelijk?

Je website laadt aan de trage kant?

Dan kunnen wij jouw verouderde website optimaliseren.

Voor correcte weergave op smartphones en tablets, en betere vindbaarheid in de Google-zoekresultaten  (SEO) !

Jasseo seo website optimalisatie : Wat krijg je ?

Je website of webshop staat voortaan mooi op smartphones en tablets

Je krijgt een snelle website (Google straft trage websites immers af)

Je website-structuur wordt beter (overzichtelijker, gebruiksvriendelijker, klikvriendelijker) en daardoor ook Google-vriendelijker

Professionele seo-teksten (seo-copywriting)

Wervende, commerciële webteksten voor meer conversies van je bezoekers

Waarom een website optimalisatie voor SEO?

Een mooie responsive website alleen is niet genoeg.

Je bedrijf moet gemakkelijk gevonden kunen worden via zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.

En dan vooral via Google, die meer dan 90% van de wereldwijde zoekresultaten verwerkt.

Je meeste (toekomstige) klanten gaan online op zoek, via de zoekmachines.

Op hun laptop, smartphone of tablet.

Daar speel je dus maar beter op in.

Onthoud:

Gegarandeerde topposities zijn een loze belofte !

Iedere zoekmachine bepaalt immers zelf welke websites hij bovenaan zet.

En hoewel we al heel wat weten, kunnen we nooit voorspellen welke positie een website in bijvoorbeeld Google zal innemen.

Wat wél kan, is een website zo goed mogelijk optimaliseren. Zodat die zo gunstig mogelijk beoordeeld wordt door de zoekmachines en een hogere positie krijgt in de zoekresultaten.

Jasseo houdt hiervoor rekening met deze 200 ranking-factors, om een goede positie in Google te kunen bekomen.

Ben je het beu een niet-professioneel ogende website te hebben?

Wil je graag stijgen in de zoekmachines?

Twijfel ons dan niet te contacteren voor meer info. Steeds vrijblijvend !

Wij kunnen zorgen voor een professionele responsive website, klaargestoomd om goed te kunnen ranken in de Google-zoekresultaten !

SEO-Bureau | SEO-copywriting | Website Optimalisatie | Online vindbaarheid

seo bureau jasseo.be

Zoek je een seo bureau met ervaren SEO’ers en seo copywriters?

Een seo bedrijf voor zowel on-page als off page SEO?

Een online marketing bureau voor betere online vindbaarheid en Google-rankings van jouw website, blog of webshop?

Dan zit je hier goed !

seo specialist Jasper Verelst Jasseo
seo-copywriter Jasper Verelst, owner Jasseo.be

Hoi, ik ben seo-copywriter Jasper Verelst uit Lier, owner van Jasseo.

Ik ben een self-thaught seo-specialist, online marketeer en copywriter.

Zoek je iemand voor linkbuilding, meer webtraffic en leads, social media?

Een ervaren copywriter nodig voor seo-teksten of sterke webteksten?

Je zoekt iemand die weet hoe hij overtuigende salespages of een originele (en zelfs converterende) About Us page moet schrijven?

Je hebt een webdesig bureau nodig voor een responsive website of webshop gebouwd met WordPress of Shopify?

Of zoek je een partner die je webwinkel mee onderhoudt en doet groeien?

Contacteer me dan vrijblijvend voor meer info omtrent seo tarieven of andere tarieven.

SEO-bureau inhuren? Hoe herken je een goede SEO?

Waarom een seo bureau?

Vele bedrijven hebben een dure, prachtige responsive website laten maken door een webdesign-bureau. Met goed ogende look en feel. Maar, potentiële klanten vinden hem niet terug !

En dat is jammer natuurlijk, want als er geen bezoekers op je website komen, dan komen er ook geen klanten bij.

Maar het kan gelukkig ook anders !

Website-optimalisatie

Door een website te optimaliseren voor betere online vindbaarheid in de zoekmachines (met name Google), gaat deze website stijgen in de zoekresultaten.

Hoe optimaliseren we?

Met onder meer professionele, commerciële seo-teksten, omdat die zowel je bezoekers als de zoekmachines verleiden.

Onze seo-teksten worden steeds geschreven door een ervaren seo-copywriter.

Daarnaast zorgen we ervoor dat de technische aspecten van de website in orde zijn. Snelheid en responsive design (zodat de website ook goed wordt weergegeven op smartphones en tablets) zijn key.

Zoekmachine-optimalisatie

De afkorting is Engelstalig en staat voor “search engine optimization“. De betekenis daarvan is “zoekmachine optimalisatie”.

SEO (zoekmachine optimalisatie) is voortdurend strijd leveren om bovenaan in de Google-zoekresultaten te (komen en blijven) staan

Dankzij ‘Google-optimalisatie’ of ’s earch engine optimization’ kan je online groeien, en verkeer naar je website of webshop genereren.

On-page (seo copywritingbloggen, zoekwoorden, …)

Off-page (linkbuilding, social media marketing, …)

Techniek (responsive website, broken links, …)

Ontdek hier nog meer over SEO.

Social Media Marketing

Wat is het nut van kwalitatieve website content, als niemand deze deze content leest? Via social media marketing (een tijdrovende klus) kan je leads genereren naar je website.

Deze leads kunnen conversies opleveren zoals klanten, e-mail signups of fans.

Wij zetten sociale media accounts op en werken ze uit. We gaan ook op zoek naar de doelgroep(en) van onze klanten, zodat we de content die we creëren zo efficiënt mogelijk en onder de juiste mensen (target audience) verspreiden.

SEO-tarieven

Wil je weten wat onze tarieven zijn? Neem dan vrijbijvend contact op. Voor een verhelderend gesprek en een offerte op maat van jouw bedrijf, website of webwinkel.

SEO voor StartUps

Als StartUp kan je heel wat zelf doen op vlak van SEO.

Ontdek in deze korte video wat je zoal zelf kan doen, en wat niet.

Neem te allen tijde vrijblijvend contact op met seo bureau Jasseo.be

Wat is seo-copywriting?

wat is seo-copywriting

Ben je op zoek naar het antwoord op de vraag ‘wat is seo-copywriting‘? Vind het antwoord op deze pagina !

Wat is seo-copywriting?

Kort:

SEO-copywriting is teksten schrijven voor websites, blogs, webwinkels, sociale media (online media dus) door middel van zoekwoorden.

Het gebruik van zoekwoorden (keywords) is hier heel belangrijk ! Tenminste als je wil dat Google jouw teksten kan lezen, begrijpen en ranken in zijn zoekresultaten.

Deze online webteksten met keywords noemen we seo-teksten.

Goed SEO-schrijven is 2 !

Goede SEO-copywriting is echter een verstandige mix van goed schrijven voor zoekmachines (zoals Google, Bing) door middel van zoekwoorden, en overtuigend schrijven voor je lezers.

Je moet er bijvoorbeeld  rekening mee houden dat mensen een webpagina of webtekst vooral scannen (snel overlopen, van links naar rechts). Vinden ze niet meteen wat ze zoeken, dan klikken ze weg. En dan ben je ze voor altijd kwijt.

Je teksten moeten dus niet alleen de juiste keywords bevatten, ze moeten ook vlot geschreven zijn en vlot lezen voor je bezoekers.

Schrijven voor online heeft dus andere aanpak nodig dan copywriting voor andere media zoals magazines, folders, brochures, persartikels.

Keywords bepalen

Keywords zijn de woorden die je potentiële klanten gaan intikken in Google. Mede op basis hiervan bepaalt Google wie er bovenaan komt te staan en wie niet.

Hoe keywords bepalen?

Het is belangrijk dat je een lijst maakt van alle termen, woorden en woordengroepen waarop jij gevonden wil worden. Een moeilijke maar cruciale taak. Om de juiste woorden te bepalen, moet je als het ware in het hoofd van je doelgroep kunnen kijken. Op welke woorden zoeken zij, hoe zoeken ze en hoe sluit dat aan op jouw website.

Niet overdrijven met zoekwoorden !

Uiteraard moet je focus keyword aanwezig zijn. Het liefst in je title tag, metadescription, eerste paragraaf en eerste twee headings. Maar laat je nooit verleiden tot een keyword-kakafonie. Dit heeft bewezen negatieve resultaten in zoekmachines: Lagere rankings dus !

Zoek dus steeds naar de ideale balans: webpagina’s of blogposts die de lezer helpen én die door zoekmachines gesmaakt worden !

Heb je vragen of opmerkingen?
Laat het gerust weten.

Ontdek ook ‘Dit zijn Goede SEO-teksten volgens 10 ervaren seo-copywriters uit België en Nederland

VIDEO: SEO voor StartUps in 10 minuten

Deze korte video van Google gaat over SEO voor startups.

Voor websites met 50 pages of minder.

Je zal merken dat je heel wat zelf kan doen, maar dat je, vanaf dat je een uitgebreidere website hebt (zoals een webshop), best beroep doet op een professionele SEO.

SEO wordt dan immers een enorm tijdrovende en ook technische klus.

VIDEO: SEO voor StartUps

Bekijk

12 Goede redenen waarom bloggen een MUST is voor elk bedrijf !

waarom bloggen

Veel bedrijven vragen zich nog steeds af: Waarom bloggen?

Heb ik een blog nodig voor mijn bedrijf? Gaan al deze inspanningen me eigenlijk iets opleveren?

Het antwoord is ronduit: JA!

Bloggen is immers ontzettend belangrijk voor de SEO van je website. Tenminste als je ook echt quality content aanbiedt via je blog.

Wie het belang van een blog goed snapt, weet dat een blog dezer dagen de belangrijkste marketingtool is van een bedrijf

Waarom bloggen?

Je kan er onder meer website bezoekers mee overtuigen om een bepaalde actie te ondernemen
Bovendien straalt een goede blog, expertise uit binnen je vakgebied. Dit geeft mensen vertrouwen in jou als bedrijf.

Waarom bloggen?:

12 Goede redenen waarom bloggen een prioriteit moet zijn voor elk bedrijf:

Waarom bloggen:

1 – Bloggen is een prima manier om te laten zien wat je als bedrijf in huis hebt. Waar een kort artikel op social media vaak alleen maar een onderwerp aanhaalt, gaat een bedrijfsblog dieper in op de materie. Het moet de lezer inzicht geven in de complexere aspecten van een onderwerp.

Hiermee lok je reacties uit bij je volgers ga je de dialoog aan. Je genereert dus engagement.

2 – Daarnaast is het hebben van een blog van belang om je brand awareness te vergroten. Als lezers je blog interessant vinden zijn ze sneller geneigd deze te delen. Dit zorgt voor een groter bereik.

3 – Blogs zijn gemakkelijk te gebruiken binnen een website de gemaakt is met een CMS (Content Management System) zoals WordPress. Het opzetten van een blog kost dan ook weinig moeite of technische kennis.

Bovendien kan je eenvoudig een blog maken gratis zonder reclame, met bijvoorbeeld WordPress, blogger of andere tools.

Je kan dus eigenlijk gewoon gratis bloggen.

De content op je blog is in eigendom van je bedrijf en kan dus makkelijk worden geïntegreerd in je website. In tegenstelling tot media van derden hoef je je niet druk te maken of deze media verdwijnen. Zolang je ze zelf niet verwijdert, blijven ze staan.

4 – Blogs dragen bij aan je naamsbekendheid. Omdat blogs eigen content bevatten, kun je hier ook je eigen merknaam of label aan verbinden, wat bijdraagt aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Het is dus eigenlijk gratis reclame.

5 – In blogs kun je direct communiceren met je klanten, en het geeft ook de mogelijkheid om op een bijvoorbeeld controversiële toon iets te schrijven waardoor je merk iets persoonlijks krijgt.

Zorg er echter wel voor dat de content geen duidelijke promotie van jezelf. Je blog moet een meerwaarde bieden voor je bezoekers. Staat er nuttige of leuke content op je blog? Dan zullen mensen deze graag lezen, of zelfs gebruiken. Op deze manier creëer je betrokkenheid met je doelpubliek, wat vaak leidt tot trouw.

Uiteindelijk zal je hiervan gebruik kunnen maken om een product makkelijker te verkopen, of iets extra te kunnen verkopen aan je bestaande klanten en volgers van je blog.

6 – Blogs dragen ook bij aan de vindbaarheid van je eigen website, omdat je de tekst kunt voorzien van zoekwoorden die van belang zijn voor jouw website en zoekmachines je website zodoende beter kunnen indexeren.

Dit levert uiteraard meer bezoekers op. Zeker als je de content van je blog gericht deelt via je sociale media, kan je heel wat bezoekers naar je website of webshop trekken via je blog!

7 – Blogs zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken voor (potentiële) klanten en je kunt zelf bepalen wanneer je de content plaatst, afhankelijk ook van je CMS. Blogs maken het erg gemakkelijk om teksten, foto’s, grafieken, video’s, audio en of pdf-bestanden uit te lichten.

8 – Je kan een blog ook integreren met andere marketing-inspanningen. Met een bepaalde URL, die je bijvoorbeeld op een flyer drukt, kan je potentiële klanten naar een gewenst gedeelte van je blog toe leiden.

Bijvoorbeeld: Je drukt “jouwbedrijf.be/promocode” op je flyer, en als mensen naar die URL gaan, kunnen ze de promocode ingeven en krijgen ze bijvoorbeeld een korting. Zo trek je dus nieuwe website bezoekers, die dan ook jouw andere pagina’s of producten op je website of webwinkel zullen kunnen ontdekken.

9 – Bovendien kan je met een tool als Google Analytics makkelijk monitoren hoeveel bezoekers je op je website krijgt, en kan je ook zien waar die vandaan komen. Merk je dat er veel bezoekers via Facebook naar je website komen? Dan weet je dat je doelpubliek zich daar bevindt, en dat je best meer inzet op Facebook.

Het in de kijker zetten van unieke realisaties van jouw bedrijf, interessante ontwikkelingen in je sector en opmerkelijke gebeurtenissen kunnen vaak voor interessante content zorgen. Al zeker voor de mensen in jouw sector.

Interessante content leidt vaak tot social shares en dus extra ogen op je blog en bijgevolg website.

10 – Een blog kan ook intern van grote waarde zijn. Je werknemers worden op de hoogte gehouden van relevante ontwikkelingen ten aanzien van je product, of krijgen achtergrondinformatie die van belang kan zijn voor het verbeteren van je diensten.

Wanneer je publiek reageert op je posts en er relevante discussies ontstaan, werkt dit ook inspirerend voor je bedrijf. Er ontstaan zo vaak nieuwe inzichten die meegenomen kunnen worden op strategisch en operationeel vlak.

11 – Een blog onderscheidt je ook van de concurrenten. Elk bedrijf is uniek, alle content die je deelt is uniek. Een blog geeft je virtuele ruimte om je stempel te drukken en je te onderscheiden van je concurrenten. Dat doe je door te kiezen voor originele of passende blog content en door een eigen stijl te ontwikkelen.

Met blog marketing neem je zelf je bedrijfsimago en uitstraling in handen.

12 – Laat ons één zaak duidelijk stellen: een blog dient niet om verkooppraatjes te lanceren. Wel lok je via de blog en de content nieuwe bezoekers via links naar je website en zetten enkele goedgekozen calls-to-action aan tot verdere actie. Een blog is bovendien een goedkope investering die jarenlang dienst doet.

Blogposts blijven jarenlang vindbaar in Google en zorgen zo voor lange tijd voor extra bezoekers en dus potentiële klanten of leads!

=> Overtuigd waarom bloggen ook voor jouw website, webshop, bedrijf heel belangrijk is?

=> Professionele blogger nodig om meer leads naar jouw website te genereren of beter te scoren in Google?

Contacteer me hier vrijblijvend met al jouw vragen

SEO-teksten die scoren in Google? TIPS van ervaren copywriters voor converterende seo-webteksten

seo copywriting jasseo

Wil je zelf aan seo-copywriting gaan doen en SEO-teksten die moeten scoren in Google gaan schrijven?

Krijg hier alvast een heleboel gratis TIPS van ervaren seo-copywriters voor professionele seo-teksten, en antwoorden op vaak gestelde vragen zoals:

Wat zijn seo teksten nu eigenlijk?
Wat is seo schrijven en hoe begin je eraan?
Wat is de seo teksten betekenis?
Hoe schrijf je GOEDE seo teksten?

En veel meer natuurlijk !

(Vind hier nog meer nuttige info omtrent seo-webteksten)

En dan nu eindelijk:

Levensnoodzakelijke TIPS van 10 PRO’s voor sterke seo-teksten!

Ervaren web copywriters beantwoorden in dit blogpost vaak en minder vaak gestelde vragen over seo-teksten geschreven om te scoren in Google

seo-teksten laten schrijven

1. Charlotte Backx, seo-tekstschrijver bij tekstbureau ‘Door Lotje Getikt

=> Vraag A: “Kun jij garanderen dat mijn website op de eerste positie verschijnt in zoekmachines dankzij jouw seo-teksten?”

=> Antwoord Charlotte: “Wanneer de SEO-tekstschrijver hier ‘ja’ op antwoordt, weet je zeker dat het fout zit. Geen enkel persoon kan garanderen dat je op de eerste plek in zoekmachines zoals Google verschijnt. Al zijn je seo-webteksten nog zo goed!

Alleen Google, Bing en Yahoo hebben invloed op de positie van jouw website en er is niemand die zo’n innige band met deze grote organisaties heeft om dit te beïnvloeden.”

=> Vraag B: “Eenmalig nieuwe seo-teksten schrijven en we zijn SEO-proof toch?”

=> Antwoord Charlotte: “Wie denkt dat enkele (nieuwe) webteksten of een compleet nieuwe website met kersverse content al het gewenste resultaat oplevert, heeft het ook mis.

Afhankelijk van de branche waar je in werkt en het zoekwoord waar je op gevonden wilt worden (short tail of long tail), duurt het soms wel maanden voordat je überhaupt een stijging ziet ten opzichte van de huidige plek.

Dat is logisch, want hoe meer zoekwoorden jij verwerkt in je webteksten, hoe vaker deze gevonden wordt op Google.”

2. Patrick Wessels, seo-tekstschrijver bij ‘WesselsTeksten

=> Vraag A: “Gebruikt Google de data van Google Analytics om een website en zijn seo-teksten te ranken?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een simpele vraag waar een simpel antwoord op past: ‘NEEN’, Google maakt geen gebruik van data uit Google Analytics om de ranking van websites op te stellen.

Regelmatig beschrijven experts en andere online specialisten bijvoorbeeld de lengte van bezoeken op je website, het aantal unieke bezoekers en de bounce-rate als belangrijke factoren die je vindbaarheid kunnen beïnvloeden.”

(lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag B: “Naast SEO-teksten, welke technische factoren beïnvloeden de zoekmachine-optimalisatie?”

=> Antwoord Patrick: “Google hanteert een complex algoritme om de ranking van webteksten en specifieke pagina’s te bepalen. Content, het linkprofiel en de techniek van een website spelen belangrijke rollen, op basis van tal van belangrijke factoren.

Welke technische factoren zijn van invloed op de zoekmachine-optimalisatie?

Deze factoren zul je moeten optimaliseren om maximaal effectief in te kunnen zetten:

Gebruik van HTTPS, Snelheid van de website, Mobielvriendelijke website, sitemap voor SEO-teksten.”

(Lees HIER verder)

=> Vraag C: “Na hoeveel weken mag je resultaat verwachten van seo-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Zoekmachine-optimalisatie biedt geen enkele garantie, het is onmogelijk posities binnen de zoekresultaten te garanderen. Immers, je hebt te maken met een dynamisch speelveld waarbij ook de concurrentie niet stil staat.

Toch is het voor velen een wens om in ieder geval in te schatten op welke termijn ze resultaat kunnen verwachten van hun SEO-teksten.

Hoe snel betaalt een SEO-tekstschrijver zichzelf terug? Gemiddeld genomen duurt dat 7 – 18 weken, afhankelijk van de snelheid waarmee je werkt en de keuzes die je maakt.”

(Ontdek hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

=> Vraag D: “Welke invloed hebben sociale media op de vindbaarheid van SEO-teksten?”

=> Antwoord Patrick: “Het is een vraag die ik regelmatig krijg. Logischerwijs zou Google de activiteiten op sociale media goed in de gaten moeten houden. Het aantal likes, mentions of retweets kan namelijk goed aangeven of een bepaalde seo-webtekst van goede kwaliteit is.

Google wil immers de websites met de hoogste kwaliteit content bovenaan de zoekresultaten vertonen, waardoor de sociale media een interessante bron van informatie zouden vormen.

Google sloot medio 2015 een deal met Twitter. De zoekmachine sprak met het sociale kanaal af dat tweets in het vervolg onderdeel uit gaan maken van de zoekresultaten, zodat het mogelijk is om nog sneller te meest actuele informatie op te zoeken.

In België en Nederland komen we de tweets in de zoekresultaten (nog) niet tegen, maar in Amerika is dat al wel het geval.”

(Lees hier het volledige antwoord van Patrick op deze vraag)

3. Emiel Van Dongen, tekstschrijver voor ‘De Zoekmachinemeesters

=> Vraag A: “Is SEO niet een achterhaalde strategie uit een al ver verleden?”

=> Antwoord Emiel: “Allerminst! Mensen gebruiken zoekmachines juist meer en meer om bedrijven te vinden.

Bovendien worden ze meer internet savvy en klikken ze niet meer op alles dat ze tegenkomen.

Oftewel: advertenties en gesponsorde content werken dus steeds minder goed, terwijl organische zoekresultaten juist aan belang winnen.

Is je content SEO-proof, dan kunnen mensen je vinden. Is je content ook kwalitatief hoogstaand, dan overtuig je mensen van je kwaliteiten en zullen ze uiteindelijk contact met je opnemen.

Met seo-webteksten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, vergroot je dus je vindbaarheid én je conversie.”

=> Vraag B: “Werkt zoekmachine-optimalisatie voor alle branches?”

=> Antwoord Emiel: “Bijna. In kleine dorpen en enkele sectoren geldt heel erg ‘ons kent ons’ voor het inhuren van bedrijven. Dan is het minder belangrijk om je SEO goed op orde te hebben.

Verder zijn er nog bedrijven die zeer specialistisch werk leveren.

Neem bijvoorbeeld het bedrijf Aerospace Propulsion Products, dat systemen maakt om ruimteraketten te starten. Zij hebben niet eens een website nodig, aangezien ze zo ongeveer alleen voor de ESA en NASA kunnen werken.

De ruimtevaartingenieurs aldaar weten wel dat dit bedrijf bestaat en wat ze kunnen.

In alle andere gevallen werkt SEO. Goede online vindbaarheid is van enorm belang.

Mensen kiezen vaak via internet een bedrijf uit. En als ze al een bedrijf hebben uitgekozen, checken ze vaak nog even de online presentatie van een onderneming.

Heb je je digitale visitekaartje niet op orde? Jammer, dan vertrouwen mensen je niet meer en gaan ze door naar je concurrent.

Zelf blog ik met mijn bedrijf ‘De Zoekmachinemeesters’ voor advocaten. Bij het zoeken van een advocaat is vertrouwen extreem belangrijk, dus moet online alles tiptop in orde zijn.

Wat geldt voor een advocaat, geldt evenzeer voor een ziekenhuis of de loodgieter bij jou om de hoek. Knappen mensen af op je site, dan ben je ze voorgoed kwijt.”

4. Marcel Plaatsman, copywriter bij ‘Shopcommerce BV

=> Vraag A: “Is correct taalgebruik in de seo-teksten noodzakelijk voor een goede vindbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Google laat geen schoolmeesters los op de seo-webteksten die worden geïndexeerd. Je zou dus denken dat taalgebruik niet uitmaakt, fouten worden niet afgestraft, in elk geval niet direct.

Toch heeft taalgebruik, dat heeft Google zelf ook vastgesteld, invloed op de ranking!

Dit zal het gevolg zijn van het gedrag van bezoekers: Een seo-webtekst waar veel taalfouten in staan, komt minder betrouwbaar over, dus gaan bezoekers daar sneller vandaan.

Correct taalgebruik is dus wel degelijk belangrijk!

Tegelijk kun je ‘correct’ dan wel iets rekkelijker opvatten dan een schoolmeester zou doen.

Een Beetje spelen met taal, hier en daar wat buiten de lijntjes kleuren met een knipoog, is geen enkel probleem.

Bezoekers waarderen dat juist.”

=> Vraag B: “Waarom nog seo-teksten in het Nederlands schrijven? Engels is toch een taal met veel meer bereikbaarheid?”

=> Antwoord Marcel: “Het komt nog wel voor dat ondernemers denken dat ze aan een website in het Engels genoeg hebben.

Inderdaad spreken meer mensen Engels en ook Nederlandstaligen kunnen in de regel prima uit de voeten met een website die in het Engels is. Alleen: die Nederlandstaligen googelen nog altijd wel in het Nederlands.

Als je zichtbaar wilt zijn voor Nederlandse en Vlaamse Google-gebruikers, zorg dan dat je website (ook) in het Nederlands is, alleen dan word je gevonden!

Met Nederlandse seo-webteksten laat je ook zien dat Nederlandstalige bezoekers belangrijk voor je zijn.”

5. Anne Malsy-Mink, seo-tekstschrijver bij ‘Contentgarden

=> Vraag: “Wat is je werkwijze voor SEO-teksten?”

=> Antwoord Anne Malsy-Mink: “Regelmatig krijg ik als schrijver de vraag: We willen graag dat je onze webteksten optimaliseert, maar wat is eigenlijk je werkwijze als SEO- schrijver?

Zoekmachine-optimalisatie, dat blijft een abstract begrip. Een goede vraag dus: optimaliseren van teksten voor zoekresultaten, hoe doe je dat?

Hoe ziet dat er concreet uit?

Ik vertel dan altijd dat ik een checklist hanteer. Een checklist met een aantal usual suspects.

Zoals  keywords op de juiste plek / shorttail + longtail / semantisch.

Maar ook voldoende en onderstreepte links (intern plus extern), elke pagina een landingspagina en handige microcontent / alt-tekst.

Ook vraag ik altijd door waarom klanten jou moeten hebben en niet een ander.

Reken maar op extra inspiratie voor keywords en seo-copywriting.

Daarna trek ik de boel iets breder: Welke social media werken goed voor deze klant?

Hoe kunnen we zoveel mogelijk kwalitatieve, unique content genereren?

Google just loves content, content en nog meer content.

Zelfs longreads mogen weer – mits van goede kwaliteit.

Filmpjes, infographics, FB challenges, alles wat je lezers leuk vinden, vindt Google daardoor ook tof.

Sinds 2 maanden check ik daarnaast of webshops een SSL- certificaat hebben.

Google wordt heel blij van zo’n certificaat want het geeft aan dat je een veilige website hanteert.

SEO kent zoveel kanten en vooral kansen.

De kneep zit ‘m niet alleen in de keywords.

Ook copywriting waarmee je de lezer raakt, inspireert of – very Cialdini – een onbewust probleem aanstipt, helpt voor een hogere ranking.

Of wat meer technische foefjes, zoals een goede sitemap of een grappige 404-pagina.

De sleutel tot optimalisatie blijft echter de positieve beleving van de lezer.

Vinden je bezoekers je seo-webteksten leuk en waardevol?

Dan beloont Google je graag met een hogere ranking!”

6. Kristel Houtappels, seo-tekstschrijver bij Kristel Houtappels teksten

=> Vraag A: “Is het een goed idee om backlinks naar mijn website te kopen?”

=> Antwoord Kristel: “Kwalitatieve backlinks naar je website zijn waardevol. Hierin ligt eigenlijk al het antwoord op deze vraag:

Het is NIET aan te raden te kiezen voor betaalde backlinks.

De diensten waarbij je backlinks kunt kopen leveren je NOOIT waardevolle links op.

Gevolg?

Google herkent dit, waardoor je na een korte piek genadeloos onderuit gaat en uiteindelijk misschien wel  helemaal uit de zoekresultaten zult verdwijnen.

En het kost té veel moeite en tijd om dit weer te herstellen.

Niet doen dus!”

=> Vraag B: “Wat is beter: Nieuwe seo-webteksten laten schrijven of bestaande webteksten ‘pimpen’?”

=> Antwoord Kristel: “Heb je een blog, dan denk je waarschijnlijk dat je eindeloos met nieuwe seo-webteksten op de proppen moet komen om je publiek te blijven boeien.

Maar waarom zou je al je tijd steken in nieuwe seo-webteksten, terwijl je misschien al een goudmijn aan waardevolle informatie tot je beschikking hebt?

Veel content raakt nooit ‘over datum’ en zal altijd waardevol en relevant blijven.

Het is een kleine moeite om bestaande webteksten te pimpen, je zult zien dat je ranking in no-time verbetert.

Hoe?

Herschrijf de webteksten, maak ze scanbaar

Verbeter de linkstructuur door meer (interne) links of bijvoorbeeld een inhoudsopgave toe te voegen

Verrijk je webteksten door middel van foto’s, video’s of infographics”

7. Hannelore Blomme, seo-tekstschrijver bij ‘Hannelore Blomme

=> Vraag A: “Wat is lokale SEO en hoe begin ik eraan? Hoe pas ik dit toe in mijn seo-teksten?”

=> Antwoord Hannelore: “Lokale SEO of lokale zoekmachine-optimalisatie is een zeer goed idee voor elke zelfstandige of KMO die mikt op klanten uit eigen streek.

Met andere woorden, voor elke zelfstandige van wie de klanten tot bij hem of haar komen en niet omgekeerd.

Succesvolle lokale website optimalisatie zorgt er namelijk voor dat mensen uit jouw buurt die op zoek zijn naar jouw product of dienst, jouw zaak bovenaan in de zoekresultaten zien.

Heb je dus een kapperszaak, dokterspraktijk, winkel of sportfaciliteit, dan is focus op goede of betere lokale vindbaarheid absoluut een must.

Om even het voorbeeld van een dokter te nemen: in heel het land hoog scoren op de term ‘huisarts’ is quasi onbegonnen werk, want er zijn honderden huisartsen in België.

Gelukkig weet Google doorgaans waar elke surfer zich bevindt, en daarom ziet wie ‘huisarts’ googelt bovenaan in de resultaten een kaartje met alleen maar huisartsen uit de buurt.

Het is dus zaak om op dat kaartje te verschijnen en in de lijst eronder zo hoog mogelijk te scoren.”

=> Vraag B: “Op welke manier verschilt lokale SEO van ‘gewone’ of ’n ationale’ SEO?”

=> Antwoord Hannelore: “Er zijn gelijkenissen in het algoritme van Google tussen de twee campagnes, maar ook verschillen.

Zo heb je voor lokale vindbaarheid in de eerste plaats een profiel op Google nodig, en daarop reviews van klanten (bij voorkeur veel en goede).

Links plaatsen van en naar andere websites is voor beide tactieken even belangrijk, maar wil je scoren op lokale vindbaarheid, link dan naar websites die zich richt op activiteiten of evenementen uit de buurt.

Verder zijn ‘citations‘ (vermeldingen van je bedrijfsgegevens op andere websites) belangrijker voor lokale zoekmachine-optimalisatie dan voor nationale zoekmachine-optimalisatie.”

8. Seo-copywriter Sjoukje Dijkstra

=> Vraag A: “Wordt zoekmachine-optimalisatie niet automatisch door WordPress geregeld?”

=> Antwoord Sjoukje: “Nee, dat is niet automatisch ingesteld.

Wel kun je jouw instellingen zo aanpassen dat je website zo hoog mogelijk rankt, maar je moet wel echt zelf gaan werken met tags, en de snippets goed invullen.

Zoals de meta-tekst, de url, en ook het keywoord. Ook moet je de tussenkopjes goed invullen. Dus werken met H2, H3, of H4.

Hierbij kan ik van dienst zijn, ook door bijvoorbeeld het opstellen van een hulpdocument (een gebruiksaanwijzing voor website-redacteuren en bloggers), waarmee iedereen – ook degenen die er minder verstand van hebben – rekening kan houden met de zoekmachine-optimalisatie. ”

=> Vraag B: “Welke seo-tools gebruik je vaak?”

=> Antwoord Sjoukje: “Ik maak nog het meeste gebruik van Google Analytics. Daarnaast ook wel van Semrush.

Mocht dat van toepassing zijn, dan kan ik ook met veel content management systemen (en tools) uit de voeten. ”

=> Vraag C: “Op welke manier ga je tewerk?”

=> Antwoord Sjoukje: “Brainstormen (i.s.m. de klant) op zoekwoorden en die door Google Analytics halen.

De beste en meest relevante zoektermen zet ik in een lijst, en zal ik toepassen in seo-webteksten die ik schrijf.

Wel op zo’n manier dat je niet merkt dat het om een geoptimaliseerde webtekst gaat.”

9. Marensa Van Oosten, seo-tekstschrijver bij ‘D-Write One

=> Vraag A: “Is een SEO-tekst niet gewoon een tekst waarin één keyword gewoon vaak herhaald wordt?”

=> Antwoord Marensa: “Was het maar zo simpel!

Natuurlijk staat er een zoekterm centraal in een SEO-tekst, maar het is niet de bedoeling om deze specifieke term gewoon maar wat door een tekststuk heen te ‘strooien’.

In een goede SEO-tekst wordt op de eerste plaats gebruik gemaakt van een centraal keyword, ook wel het hoofdkeyword, en deze wordt aangevuld met zoektermen die als het ware ondersteunend zijn.

Vervolgens wordt er nog gebruik gemaakt van een wisseling tussen enkelvoud en meervoud wanneer dit van toepassing is en, indien mogelijk, worden er synoniemen gebruikt.”

=> Vraag B: “Ik wil de zoekterm ‘auto verkopen’ gebruiken. Kan dat?”

=> Antwoord Marensa: “Natuurlijk kan dat!

Er wordt heel veel gezocht naar manieren om een auto te verkopen, dus het is niet vreemd dat deze zoekterm als eerste in de gedachten schiet.

Daar wil iedere autoverkoper wel op gevonden worden.

Verstandig is het helaas niet om voor deze zoekterm te kiezen.

De concurrentie is ontzettend hoog en het is gewoonweg onmogelijk om met deze zoekterm in een SEO-tekst een toppositie in de zoekmachines te realiseren.

Beter is het om in dit geval gebruik te maken van modifiers die de term verlengen en direct meer kansen bieden.

Sterke modifiers zijn onder meer: goedkoop, snel, informatie en checklist. Natuurlijk worden de modifiers gekozen die goed aansluiten bij de zoekterm.”

=> Vraag C: “Iedere SEO-tekst heeft minstens 10 interne links en nog werkt het niet. Hoe komt dit?”

=> Antwoord Marensa: “Interne links in een SEO-tekst zijn zeker aan te raden, maar voor SEO-teksten geldt ook altijd dat je het niet moet overdrijven.

SEO-teksten die voor 40% uit de zoekterm bestaan worden ook niet gevonden, eenvoudigweg omdat de tekst niet goed leesbaar meer is.

Daarnaast trapt Google ook allang niet meer in dit soort ‘grapjes’.

Een teveel aan interne links in een SEO-tekst heeft eigenlijk hetzelfde effect.

Natuurlijk kun je best 10 interne links plaatsen, maar dan moet de tekst wel meer dan 500 woorden bevatten.

Men schrijft vaak (te) korte SEO-teksten van slechts 250 woorden gemiddeld.

Het wordt te rommelig wanneer hier 10 links in worden geplaatst en dit gaat ten koste van de ranking.”

=> Vraag D: “Ik heb 10 producten van dezelfde producttekst voorzien en de kleur en grootte in de tekst aangepast. Krijg ik nu 10 nieuwe vermeldingen in Google?”

=> Antwoord Marensa: “Ik zie het zo vaak gebeuren..

Iemand verkoopt bijvoorbeeld stressballen in 10 verschillende kleuren. Iedere kleurvariant wordt gezien als een afzonderlijk product en krijgt ook een eigen productomschrijving.

Vervolgens wordt er één tekst geschreven en wordt bij alle kleurvarianten geplaatst. Heel verleidelijk natuurlijk, want enkel de kleur hoeft te worden aangepast en je hebt direct 10 goede teksten online staan.

Helaas gaat deze vlieger niet op, want Google houdt niet zo van duplicate content.

Kopieer dus nooit van een concurrerende website, maak geen gebruik van productomschrijvingen van de leverancier en plaats eigen (SEO-)teksten ook echt maar op één webpagina.

Duplicate content op de website kan ervoor zorgen dat de website helemaal uit de Google resultaten wordt verbannen en dat zou meer dan zonde zijn!”

SEO-copywriter gezocht voor professionele seo-teksten / seo-webteksten?

Ontdek hier meer over mij.

Of neem contact op.

Wat is SEO? Wat betekent SEO? SEO betekenis uitgelegd

wat is seo - zoekmachine optimalisatie betekenis - wat is seo

Wat is SEO of zoekmachine-optimalisatie?

Antwoorden op vaak gestelde vragen omtrent SEO:

Wat is SEO of zoekmachine-optimalisatie?

DOEL VAN ZOEKMACHINE-optimalisatie?

Betekenis on-page SEO?

Wat is off-page SEO?

Waarom LOKALE SEO?

IS WORDPRESS SEO belangrijk?

 

+ 2 KORTE VIDEO’s :

1 – Hoe herken je een goede SEO?

2 – SEO voor StartUps in 10 minuten

seo-schrijven


Wat is SEO? Betekenis zoekmachine-optimalisatie:

De afkorting is Engelstalig en staat voor “search engine optimization“. De betekenis daarvan is “zoekmachine-optimalisatie”.

De betekenis van zoekmachine optimalisatie:

wat is seo, zoekmachine-optimalisatie, betekenis seoWAt is SEO?

SEO (zoekmachine-optimalisatie) is voortdurend strijd leveren om bovenaan in de Google-zoekresultaten te (komen en blijven) staan

Dankzij ‘Google-optimalisatie’ of ’s earch engine optimization’ kan je online groeien, en verkeer naar je website of webshop genereren.

growth hacking betekenis

Zoekmachine optimalisatie gebeurt eigenlijk op 3 belangrijke fronten:

On-page (seo-copywritingbloggen, zoekwoorden, …)

Off-page (linkbuilding, social media, …)

Techniek (responsive website, broken links, …)

VIDEO 1 : Hoe herken je een goede SEO

VIDEO 2 : SEO voor StartUps in 10 minuten


Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?

Het doel van zoekmachine-optimalisatie is een website zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van een zoekmachine (zoals Google) te krijgen.

Om spontaan door mensen gevonden te worden en zo een bepaald doel te bereiken (zoals verkopen, een reis boeken, informeren, …)

Wie dus met zijn website opgemerkt wil worden tussen al die miljoenen andere websites, zorgt er maar beter voor dat de zoekmachine optimalisatie van zijn of haar website in orde is!

1. Wat is SEO on-page?

 

“On-page-seo” staat voor alle zoekmachine optimalisatie die op de pagina zelf gebeurt (seo-copywriting), zoals goed gebruik maken van zoekwoorden, tussentitels, korte zinnen en paragrafen, een leesbare pagina, …

=> Nog maar 20% van de webteksten zijn geschreven met zoekwoorden.

Daardoor kan je dus nog relatief makkelijk gevonden worden met de juiste zoekwoorden, en kan je de concurrentie vrij eenvoudig te snel af zijn gewoonweg door te gaan schrijven voor online met zoekwoorden.

seo-copywriting, on-page

2. Wat is seo off-page?

 

“Off-page” kan je verdelen in 3 factoren:

1. Technisch

Om hoog in Google te staan, is het onder meer belangrijk dat jouw website snel laadt, regelmatig geüpdatet wordt, dat de links werken en, héél belangrijk, dat jouw website ‘responsive‘ is.

Dit laatste betekent dat jouw website gebruiksvriendelijk moet zijn op zowel desktops en laptops als mobile devices zoals smartphones en tablets.

Een WordPress-website is daarom positief voor zoekmachine-optimalisatie.

growth hacking voor startups, tips, tools & betekenis

2. Social media marketing, mentions, shares

Heel belangrijk voor een goede positie in de zoekresultaten van Google is het bezoekersaantal. ‘Weinig bezoekers’ vertelt aan Google immers dat jouw website ’n iet goed’ is of ’n iet gesmaakt’ wordt. Dus waarom zou Google jouw website dan tonen aan de mensen? Daarbij, geen bezoekers betekent ‘geen verkopen of activiteit’ op jouw site.

Zorg er dus voor dat zoveel mogelijk mensen op jouw website komen. Hiervoor kan je sociale media inschakelen.

3. LinkBuilding

Dit is het opbouwen van een netwerk aan links op andere websites die naar jouw website linken.

Komen mensen via links naar jouw site? Dan vertelt dit aan Google dat jouw site waardevol of representatief genoeg is om aan de mensen te tonen via de zoekresultaten.

Let wel: Google controleert elke afzonderlijke link naar jouw website. Komt die van een website of bron die relevant is of te maken heeft met jouw website / niche of doelpubliek?

Dan beziet Google dit als een waardevolle link en jouw website als een waardevolle, nuttig website  = > Jouw positie in Google stijgt!


Wat is SEO lokaal? Betere lokale vindbaarheid online

 

Lokale seo

Word beter vindbaar in je regio!

Hoe kan JIJ meer bezoekers over de vloer krijgen?

Met goede of betere lokale seo en dus een betere positie in de lokale zoekresultaten van Google.

Krijg hieronder enkele toegelichte voorbeelden van start-ups en ondernemingen die dankzij mijn nu beter gevonden worden in de lokale zoekresultaten in Google.

4 Belangrijke redenen om toe te werken naar betere lokale vindbaarheid in Google:

DUS:

Om je zaak, winkel, bedrijf of start-up beter te laten scoren in Google, is het aangeraden steeds de lokale vindbaarheid van je onderneming te verbeteren.

Daar zijn alvast 4 belangrijke redenen voor

EERST EN VOORAL

=> Mensen zoeken vooral lokaal (bv. cafetaria Zelzate, lingeriewinkel Lier) in Google naar een dienst of product.

Dit omdat ze zich liever niet te ver willen verplaatsen van huis, of wanneer ze bijvoorbeeld ergens op een bepaalde plek zijn en op dat moment snel iets nodig hebben)


Wil je vooral bewoners of bezoekers van je gemeente en omliggende gemeenten naar je zaak lokken?

Dan is lokale zoekmachine optimalisatie cruciaal en een goede manier om via online meer bezoekers naar je website en dus ook naar je zaak te lokken.

GOED NIEUWS!

=> Met lokale zoekmachine optimalisatie geraak je na enkele weken of maanden vaak op de eerste pagina’s  van Google gericht op lokale zoekopdrachten!

Dit vraagt dus wel wat tijd, en vooral optimalisatie van je website.

Zo krijg je alvast lokaal relatief snel meer bezoekers en potentiële klanten bij. En dat is meestal goed voor je omzet.

Leuk dus!

NOG EEN VOORDEEL OP DE LANGE TERMIJN:

=> Hoe meer bezoekers je website krijgt op lokale zoekopdrachten, hoe sterker je webpagina’s ook worden in het algemeen, dus hoe sterker je website geleidelijk aan ook wordt op het algemene zoekwoord (Bijvoorbeeld: ‘cafetaria’)

BELANGRIJKE OPMERKING

=> Scoren in Google op algemene (niet-lokale) termen zoals ‘cafetaria’ is vaak erg moeilijk, omdat er erg veel concurrentie is op algemene zoekwoorden.

Heel wat bedrijven adverteren immers ook in Google op algemene zoekopdrachten waar jij ook graag op wil scoren.

Het is daardoor dus erg moeilijk om goed te ranken op algemene zoekwoorden, TENZIJ je bereid bent om veel tijd, werk en ook wel een volle buidel geld te investeren in het toewerken naar een betere Google-ranking voor algemene zoekwoorden.

MET ANDERE WOORDEN:

Scoren op lokale zoektermen is dus makkelijker!

EXTRA VOORDEEL = ADVERTEER GOEDKOPER in GOOGLE ADWORDS!

OMDAT

Hoe sterker je pagina wordt op algemene zoekwoorden (omdat je meer bezoekers krijgt), hoe interessanter het wordt voor wanneer je ooit wil uitbreiden en wil gaan adverteren via bijvoorbeeld Google AdWords.

IMMERS:

De prijs die je betaalt voor adverteren via AdWords, wordt mede bepaald door de sterkte van je webpagina.

Hoe meer bezoekers dus, hoe sterker je pagina, hoe minder je betaalt voor de AdWords-advertentie en hoe meer kans je hebt om met je AdWords-advertentie bovenaan in Google te komen.

Drankencentrale op pagina #1 in lokale zoekresultaten van Google

seo teksten voor drankencentrale Syga Van Bael in Laakdal, pellets
seo teksten voor drankencentrale Syga Van Bael in Laakdal, pellets

Dankzij onze teksten maakten we drankencentrale Syga Van Bael in Veerle (Laakdak) lokaal beter vindbaar.

We vinden de drankenhandel zelfs terug in de Google-zoekresultaten op pagina #1 onder zoekwoorden zoals:

Drankencentrale Veerle
Pellets kopen Laakdal
Drankencentrale Laakdal
Pellets Laakdal

Hoe kregen we meer bezoekers naar hun website?

Met ons onder meer te richten op de juiste zoekopdracht (hier: ‘drankencentrale’ + ‘Laakdal’) konden we verwezenlijken dat de website van drankencentrale nu ook effectief getoond wordt in de zoekresultaten. En dat zelfs op pagina #1!

Ook zijn de geoptimaliseerde seo-teksten en website voor de drankencentrale goed gestructureerd, overzichtelijk, vlot leesbaar, commercieel en overtuigend naar bezoekers en klanten toe.

En ook dat laatste is erg belangrijk!!

ONTHOUD :

De eerste pagina genereert meer dan 90% van de clicks. Wanneer jij dus niet op de eerste pagina verschijnt, loop jij dus een groot aantal bezoekers mis. En aangezien dit potentiële klanten zijn, is dat een nachtmerrie voor elke ondernemer!

Ook cafetaria Tropical in Zelzate vinden we terug op pagina #1 in Google

seo copywriting cafetaria Tropical in Zelzate

Dankzij onze seo-copywriting diensten is cafetaria Tropical in Zelzate nu lokaal beter vindbaar in Google.

Met de klant spraken we op voorhand enkele kernwoorden (zoekwoorden) af waarop we de vindbaarheid in Google zouden verbeteren.

Deze zoekwoorden waren onder meer:

cafetaria Zelzate
kinderfeestje Zelzate

Op deze zoekwoorden staat cafetaria Tropical in Zelzate nu op pagina #1 in Google.

Ook kapper New-You in Knokke- Heist zetten we op pagina #1 in Google op bepaalde zoekwoorden

Voorbeeld seo tekst voor kapsalon New-You - Schrijven voor bedrijven
Kapsalon New-You in Knokke-Heist werd lokaal beter vindbaar mede dankzij onze seo-teksten

Ook kapsalon New-You in Knokke-Heist vind je dankzij de seo-teksten van JasperVerelst.be bovenaan in Google wanneer je zoekt op de zoekwoorden ‘kapsalon Knokke-Heist‘ en ‘kapper Knokke-Heist‘.


Wat is SEO via WordPress?

 


Waarom is WordPress goed voor zoekmachine-optimalisatie?

goedkope wordpress website laten maken, WordPress seo

Waarom zoekmachine-optimalisatie met WordPress?

Geen idee waarom je altijd voor WordPress seo moet kiezen, als je een website nodig hebt die goed scoort in Google?

Om iets te verkopen in je webwinkel?
Of om klanten contacten met jou te laten opnemen voor een offerte?

Omdat WordPress seo jouw website mee helpt stijgen in Google.

WordPress is gewoonweg goed voor jouw online vindbaarheid!

Hoezo dan?

=> WordPress websites worden op zo’n manier opgebouwd dat de Google-spiders ze snel en gemakkelijk kunnen analyseren.

Google moet dus weinig moeite doen om te begrijpen waar ze over gaan. En dat wordt door Google geapprecieerd met een hogere plaats in de zoekresultaten!

=> Daarbij komt nog dat WordPress ‘responsive webdesign’ aanbiedt waardoor de site telkens meteen netjes wordt weergegeven op alle schermgrootten, van iPhone over iPad tot computer en breedbeeldtelevisie.

! Eveneens een eigenschap die Google héél belangrijk vindt!

WAAROM?

Omdat meer en meer websites bekeken worden op smartphones en tablets
Omdat meer en meer aankopen vanop smartphones en tablets gebeuren!

Bekijk mijn website maar eens op je smartphone of iPad,
Je zal merken dat ik altijd op elke scherm even goed te lezen en bedienen ben.

=> Daarbij komt dat dankzij de talrijke PLUGINS waarmee een WordPress-website kan worden uitgebreid, de mogelijkheden haast onbeperkt zijn.

Waarom je website laten optimaliseren voor Google?

budget website laten maken start-up, goedkope websites eenmanszaak, kmoNood aan een website optimalisatie voor je verouderde website?

Dankzij mijn website-optimalisatie wordt jouw huidige website beter vindbaar in Google, en trek je op termijn dus meer bezoekers naar je website, webwinkel of blog.

Heb je nog geen website? Dan kan je bij mij terecht voor een volledig nieuwe website inclusief zoekmachine optimalisatie

Wat is seo website optimalisatie?

Een responsive website

Een snellere website (minder laadtijd)

Een betere website structuur (overzichtelijk, gebruiksvriendelijk)

Professionele seo-copywriting met seo-teksten / zoekwoorden

Wervend schrijven voor online voor meer conversies van je bezoekers

Waarom je website optimaliseren voor Google?

=> Omdat je met een Google-website beter vindbaar zal worden in Google
=> Omdat je met zoekmachine-optimalisatie hoger in de zoekmachines komt

Een optimalisatie van je website bij ons voor zoekmachine-optimalisatie betekent concreet:

* Je behoudt je huidige domeinnaam ( tenzij je een nieuwe wil)
* Het huidige website design wordt geoptimaliseerd en versneld met WordPress
* Webteksten worden Google-vriendelijke teksten (schrijven met zoekwoorden)
* Je krijgt een website die beter vindbaar is in Google

Wat kost een seo-website-optimalisatie?

Vraag het me!

Twijfel niet me vrijblijvend te contacteren voor een antwoord op al je vragen, of voor een gratis offerte voor de optimalisatie van jouw website.

Waarom is zoekmachine-marketing zo belangrijk?

Dat is nogal gemakkelijk: Om te stijgen in de Google-zoekresultaten en bezoekers, lezers of potentiële klanten naar je website te krijgen!

Zoekmachine-optimalisatie zelf doen of uitbesteden?

Aangezien Google-optimalisatie via zoekmachine-optimalisatie zo ontzettend belangrijk is om gevonden te worden in Google, en het daarbij ook zo ontzettend tijdrovend is, is het aan te raden om:

Ofwel een cursus te volgen en daarna zelf heel veel tijd te spenderen aan je vindbaarheid in Google

Iemand in dienst te nemen die er voltijds mee bezig is

Of zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan een externe expert

Wil je resultaten zien? Reken dan op een periode van minstens 6 maanden!

=> TIP A: Dit is de cursus die ik zelf volgde en waardoor ik nu voltijds copywriter ben

=> TIP B: Begin steeds bij het begin, de basis, en laten je teksten schrijven of herschrijven met zoekwoorden

freelance growth hacker huren

Wat kost website-optimalisatie met seo-teksten en off-page seo voor Google?

De prijs voor zoekmachine-optimalisatie kan enorm variëren. Hier hangt het er immers van af wat de seo-copywriter ervoor vraagt.

Als je weet dat een goede seo-copywriter jouw website hoger kan doen scoren in de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, waardoor je meer bezoekers en clicks zal krijgen, dan kan je wel begrijpen dat het de investering natuurlijk waard is.

Wil je met een seo-copywriter in zee gaan? Dan is het belangrijk goed af te spreken wat je verwacht, en te weten wat je ervoor zal terugkrijgen.

Weet dat een goede seo-copywriter je nooit een bepaalde plaats zal beloven, omdat dit heel snel kan veranderen. Waar je uiteindelijk zal belanden, hangt af van:

Wat doet de concurrentie?
Hoeveel tijd kan de seo-copywriter besteden aan de zoekmachine-optimalisatie van de website (dit is meestal een budget gebonden factor)

Geef de seo-copywriter minstens 6 maanden de tijd.
Spreek dus een bedrag af op een termijn van 6 maanden.
Met dit budget gaat de seo-copywriter aan de slag.
Evalueer nadien, bekijk wat de evoluties zijn geweest, of het heeft opgebracht, en op je het de moeite vindt om te blijven investeren in zoekmachine-optimalisatie.


Heb je nog vragen rond ‘wat is seo’?
Heb je een SEO-specialist nodig die van aanpakken weet?
Zoek je een seo copywriter voor seo-copywriting / seo teksten?
Twijfel niet me te contacteren.
Ik sta je graag (vrijblijvend) te woord.

De 7 beste SEO tips voor beginners

seo tips

Op zoek naar SEO tips?

Dan zit je goed bij seo-bureau Jasseo.be.

Onderstaand artikel over seo tips is geschreven door gastblogger Nick Keijzer, tekstschrijver voor Ucare Loopbaanbegeleiding en Klik Proces.

De 7 beste SEO tips voor beginners!

Bijna iedereen heeft tegenwoordig wel een website. Het is een digitale voordeur voor alle bezoekers die zich op de digitale snelweg bevinden.

Maar hoe zorgt u ervoor dat de bezoekers juist uw voordeur vinden en doorklikken naar uw website?

De aanpassingen die u kan doorvoeren om dit te bereiken wordt zoekmachine-optimalisatie genoemd. De Engelse vertaling van zoekmachine optimalisatie is Search Engine Optimization (SEO).

Google heeft zeer lastige en unieke formules om uw ranking in Google te bepalen. Daar kan u bijna geen grip op krijgen.

Wel bent u in staat om een aantal zaken op uw website te verbeteren waardoor uw pagina beter scoort in de zoekmachines. Hieronder treft u een aantal waardoor u als beginner zijnde direct kan scoren in Google:

Titel van de pagina

De titels van uw pagina’s geven voor de lezer en de zoekmachines aan waar uw pagina over gaat. Het laat zien waar uw pagina over gaat.

Op het moment dat Google probeert te herkennen waar uw pagina over gaat, dan wordt er gekeken naar uw paginatitel. Dit proces wordt ook wel indexeren genoemd.

Het belangrijke aan titel is dat hij kort en bondig moet zijn. Daarnaast moet de titel relevant zijn en duidelijk slaan op de inhoud van de pagina.

Kopieer geen titels van andere pagina’s, maar zorg ervoor dat u een unieke titel opstelt.

URL

URL is de afkorting voor Uniform Resource Locator en is eenvoudiger gezegd het adres van een bestand op internet. Het is belang om alle URL’s netjes te structureren.

Om te beginnen is het verstandig om te kiezen voor korte en duidelijke URL’s. Lange URL’s schrikken veel bezoekers af en maakt het voor de zoekmachines lastig om uw pagina’s te indexeren. Hieronder twee voorbeelden:

Goede URL: www.voorbeeld.nl/goedeurl

Slechte URL: www.voorbeeld.nl/ditiseenslechturl123%%

Houd uw URL’s kort en bondig!

On-page seo tips: Afbeeldingen en tekst

Uw website is eigenlijk een etalage. Teksten en afbeeldingen zorgen ervoor dat uw etalage wordt ingericht en dat het leuk wordt om te kijken naar uw website. Google vindt dit erg belangrijk!

Om te beginnen moet u ervoor dat er – na uw titel – een inleiding volgt waarin ook een aantal woorden vetgedrukt zijn. Gebruik in dit stukje tekst de belangrijke zoekwoorden waardoor u veel bezoekers zal trekken.

Vervolgens gaan we kijken naar de afbeeldingen. Alle afbeeldingen die u uploadt moeten ook worden voorzien van duidelijke titels. Maar het niet zijn alleen de titels waarin u duidelijk een zoekwoorden kan verwerken, ook de alt-tekst speelt een grote rol.

De alt-tekst is voor Google belangrijk, omdat dit een soort toelichting is van de afbeelding. Google ziet geen afbeelding, maar herkent een afbeelding aan de alt-tekst.

Off-page seo tips: Online promotie of linkbuilding

Online promotie wordt ook wel eens linkbuilding genoemd.

Waar dit voor staat, is het zorgen van een verwijzing naar uw website. Deze verwijzing wordt dient te worden gegeven vanaf een externe website. Dit zorgt voor autoriteit en dit is voor de zoekmachines een belangrijke pijler.

Het geeft aan dat u mogelijk een expert bent in datgene waar uw website over gaat.

Probeer daarom online relaties op te bouwen en te vragen of het mogelijk is dat u een link krijgt vanaf een andere website. Vaak gaat dit op basis van uitwisseling, dus wees bereid om samen te werken op dit vlak.

Off-page seo tips: Social media

Social media… nagenoeg iedereen is tegenwoordig wel bereikbaar via social media. Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook, het zijn media waarmee u heel eenvoudig contact kan leggen maar allerlei mensen over de gehele wereld.

Het is ook een zeer makkelijke wijze om uw naamsbekendheid te vergroten en ook links te krijgen vanuit externe websites. Wanneer u via diverse kanalen zorgt voor dynamiek die leidt tot meer bezoekers op uw website, is dit natuurlijk alleen maar goed voor uw naamsbekendheid en uw online relevantie.

Mocht u zoiets hebben van: “Dit is kinderspel, heeft u informatie die wat dieper gaat?” Ja, zeer zeker. Probeer dan eens dit artikel en kijk of hier verder mee komt.